Hlavní obsah

Volné stroje v MotoGP ubývají. Abraham pořád netuší, na čem pojede

Martin KézrPrávo

O sestavě továrních týmů MotoGP pro příští rok je už rozhodnuto, obsazena je i většina míst v satelitních stájích a Karel Abraham pořád netuší, s jakou motorkou by měl v roce 2013 v šampionátu jet.

Foto: Václav Šálek, ČTK

Karel Abraham se svým otcem v depu

Článek

Královskou kategorii český jezdec za žádných okolností opouštět nechce. „Do poloviny září by mělo být jasno, ale vzhledem k omezenému výběru nejsou jednání jednoduchá," tvrdí šéf týmu Cardion AB Karel Abraham starší. Syn ale přiznává, že je z nejisté budoucnosti trochu neklidný. „Není to pro mě snadné, když nevím, co bude. Beru to jako alarmující skutečnost," vykládá 22letý český jezdec, jenž kvůli studijním povinnostem vynechal i pondělní oficiální testování v Brně.

Domů odjel i Valentino Rossi, takže značka Ducati jako jediná zastoupena nebyla. Pokračování Abrahamova ježdění s pronajmutým italským motocyklem je stále možné, byť obě strany mají určité výhrady. „Motorka se chová někdy nepředvídatelně. Navíc se mi zdá, že si někteří lidé u Ducati oblíbili jezdce v Moto2, kteří údajně mají vhodnější styl pro tuto značku," uvažuje Abraham mladší s narážkou na Andreu Iannoneho a Scotta Reddinga, kteří už s ducati letos testovali.

O uvažovaném vstupu značek BMW, Kawasaki a Suzuki do seriálu MotoGP se přestává mluvit, Abrahamovi by tak zbývala jen možnost přechodu na levnější, ale přece jen výkonem pomalejší motocykl typologie CRT. „Na rovinkách tyto stroje sestavené z prototypového rámu a superbikového motoru ztrácí, top speed mají nižší o dvacet kilometrů v hodině, ale v zatáčkách drží skvěle," hodnotí Abraham.

U Hondy a Yamahy je plno

Přesto by angažmá u CRT bral při svém třetím roce v královské kategorii asi jako krok zpět. Pak mu však nezbývá než najít dohodu s Ducati, protože u značek Honda a Yamaha je prakticky plno i u satelitních týmů.

S tovární Yamahou Španěl Jorge Lorenzo i Ital Valentino Rossi, Repsol Honda nasadí španělské duo Dani Pedrosa, Marc Marquez a Ducati do továrního týmu angažovalo k Američanu Nickymu Haydenovi Itala Andreu Doviziosa,

Američan Ben Spies, jenž ztratil místo v tovární yamaze, se příští rok s velikou pravděpodobností vrátí do MS superbiků, i když zájem o něj projevuje satelitní tým San Carlo Honda Gresini. Tam si chtějí podržet Alvara Bautistu a možná získají i Brita Jonathana Reu, jenž bude teď náhradníkem za Stonera na továrním stroji. Další satelitní hondu určitě pojede Němec Bradl, nejlepší letošní nováček.

Zpátky do superbiků byl lákán Brit Cale Crutchlow, nabídku ale odmítl. Aktuálně pátý jezdec průběžného pořadí šampionátu se rozhodl setrvat v satelitním týmu Monster Yamaha Tech 3. Při pondělním testování pak zajel v Brně vůbec nejlepší čas (1:56,461). Jeho týmovým kolegou bude nově krajan Bradley Smtih, přicházející z Moto2.

Reklama