Hlavní obsah

Pešek: Částka, s níž do týmu půjdu, bude mnohonásobně vyšší než 5,5 miliónu korun

PRAHA

Z Itálie si v sobotu večer přivezl Lukáš Pešek podepsanou smlouvu s týmem Ioda Racing, v jehož barvách bude na motocyklu Suter BMW jezdit MotoGP. Návrat do mistrovství světa po dvouleté pauze, a hned do královské třídy, to je pro českého jezdce nádherný vánoční dárek.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Lukáš Pešek

Článek

Věřil jste, že by mohlo ještě něco takového vůbec vyjít?

Kdybych nevěřil, že ještě něco bude, tak bych se na to závodění vykašlal už dva roky zpátky a nedělal bych nic, ale furt taková malá naděje někde uvnitř ve mně byla a nějak to přišlo. Člověk zřejmě musí tomu štěstíčku jít asi nějak naproti, taky proto jsem se pořád udržoval v kondici.

Takže jste nebyl až tak překvapen, když se ozval šéf týmu Sacchi s nabídkou?

Ještě před ním se ozvali italští mechanici, že nastala taková situace. A jestli vůbec o angažmá mám zájem, tam ale nebylo o čem přemýšlet. A pak už se to řešilo s šéfem. Pracoval jsem s ním velmi úzce už tři roky v Derbi, stejně jak se šéfmechanikem Remenuccim. Během posledních deseti dní se vše rozjelo hrozně rychle, až to vyústilo v dohodu, kterou jsme uzavřeli v Itálii.

Bude to velká výhoda, že nejdete do neznámého prostředí?

Jak se Sacchim, tak s mechaniky mám super vztah, něco jsme si spolu prožili a žádný podraz na sebe neudělali, takže vzájemná důvěra tam je. Když s někým podepíšete smlouvu a on vám neřekne jenom díky, ale vítej v rodině, tak je to takový příjemný, tak doufám, že nám to bude fungovat

Italská média psala, že jste musel do týmu přinést finanční částku 220 tisíc eur. Je to pravda?

Ta částka je bohužel ještě mnohokrát větší, než se píše, a v této chvíli ji ani nemáme celou pohromadě, takže se na tom pracuje.V horizontu pár dnů sehnat x miliónů korun není jen tak. Jediné, co zatím můžu říct, že částka, s níž do týmu půjdu, bude mnohonásobně větší než 5,5 miliónu korun.

Může otázka financí ještě nějak ohrozit váš návrat do mistrovství světa?

Pokud se ta částka nedá dohromady, tak to bude určitý problém, ale myslím si, že teď to máme nějak podchycené a pracuje se na tom. Nějaké představy už máme, ale dokud nedojdeme k nějakému finálnímu řešení, tak to nebudeme zveřejňovat.

Máte tedy už nyní nějakého sponzora za sebou?

Kdybych měl za sebou takového sponzora, který by peníze rovnou složil, tak bych si mohl hodně gratulovat. Za manažera mám Pepu Lišku, který dlouho fungoval ve světě motorek a ten mě v tom bude zastupovat.

A budete do toho vy nějak zasahovat nebo má manažer vaši absolutní důvěru?

Známe se dost dlouho a už jsme spolu i dost věcí dělali, takže si hodně navzájem věříme.

Jste nějak tlačeni časem?

Máme tam termíny, ale já osobně moc tyto věci neřeším, spíše je to na Pepovi a já mám za úkol dobře se připravit fyzicky a psychicky. Jsem hrozně nadšený a uvidíme, co bude dál.

Pro složení celé finanční částky nebo jejího úplného sponzorského pokrytí je rozhodující dubnový start mistrovství svět nebo už testy?

Myslím, že teprve až start sezóny.

Dostal jste od týmu teď nějaké úkoly?

Pracuju celoročně, nejsem línej člověk a vím, proč to dělám. Samozřejmě v Itálii teď zaznělo i nějaký takový popichování typu: trénuj, nebuď línej, což já si myslím, že nejsem. Do začátku testů budu určitě dobře připravený. V pondělí vyrazím s přítelkyní na Moravu na Vánoce, ale šestadvacátého už mám zase domluvený kondiční trénink.

Jak se těšíte na souboje s krajanem Karlem Abrahamem?

Tak na ty se hlavně těšíte vy novináři, ale já se těším na závodění a celkově na atmosféru MotoGP.

Abraham tvrdil, že motorka typu CRT, kterou oba budete mít k dispozici, se hodně podobná Moto2. Máte informace o tom, co vás čeká?

Netuším, ještě jsem na tom neseděl a poprvé se svezu až při únorových testech. Asi mi to je úplně jedno, čemu je to podobný. Netuším, co mohu čekat od motorky typu CRT, teď to pro mne bylo hlavně o tom se rozhodnout, jestli do toho vůbec jít.

Bude v italském týmu nějaká další česká stopa?

Moje a Pepy Lišky a doufám, že nikdo další ne. Zájem o sponzora z tuzemska je jasný, bez toho by to asi nešlo, ale pokud jde o lidi, kteří dělají na motorce, raději u toho budu mít Italy. Když jsem dělal s Čechy, tak to většinou dopadlo špatně.

Reklama