Článek
Troufnete si letos doma útočit na stupně vítězů?
Bedna by se určitě líbila všem, ale nevím, jestli je to vůbec reálné při potížích, které řeším s rámem motocyklu.
Zkusíte je nějak laicky přiblížit?
Největší problém cítím asi v jeho moc velké pružnosti, takže místo zrychlení se pak snažím hlavně nespadnout a taková situace ovlivnila výsledky hned několika závodů.
Takové potíže tedy ničí vaše závodní ambice?
Mohl jsem být možná úplně jinde, kdybych neměl během sezóny tolik starostí s motocyklem a víc si mohl užívat závodění. Jenže místo abych bojoval jen s tratí a soupeři, mám celou dobu dost starostí s technikou. Neustále ale pracujeme na správném nastavení a chtěl bych věřit, že se to před Brnem konečně pohnulo k lepšímu.
Vnímáte brněnský závod pro sebe jako specifický?
Určitě, ale spíš v tom dobrém. Někteří kluci trpí před domácími fanoušky stresem, ale já naopak cítím z tribun fantastickou podporu, která mě žene dopředu. Těším se na atmosféru, závodí se mně v ní fantasticky, i když brněnskou trať nemám zrovna v oblibě.
Co vám na ni vadí?
Masarykův okruh mě připadá hodně stereotypní. Rovinku střídají většinou stejné pravoúhlé zatáčky a rozhoduje hlavně síla motoru. Teď mám ale jinou motorku než v předchozích letech, s podvozkem Kalex musím určitě volit i jinou stopu a navíc právě na Brno nasadíme úplně nový motor. Snad to bude jinačí závodění.
Nejlepší brněnský výsledek, páté místo z roku 2010 jste vyjel na mokré trati. Přál byste si déšť i pro nedělní závod?
Snad ani ne. Věřím, že při solidním nastavení jsem schopen i na suchu zajet solidní výsledek. Nemohu v Brně jen vzpomínat na minulost. Loni jsem třeba hodně dlouho jezdil druhý, ale v posledním kole mě předjeli čtyři jezdci. Letos bych se rád udržel vpředu co nejdéle, i když takovou techniku jako ti španělští rychlíci Viňales, Rins a Márquez fakt nemám.
Takže, jak byste si přál při letošní Velké ceně jet vy?
Rychle dopředu, kolama na zem a uvidíme, na co to vyjde. Hodně důležitá bude i sobotní kvalifikace, potřeboval bych ji zvládnout tak, abych stál nejhůř ve třetí řadě.