Hlavní obsah

Pabiška se před Dakarem osamostatnil a věří, že díky tomu zrychlí

Sosnová

Po několikaleté spolupráci s velkým týmem KM racing se motocyklový závodník David Pabiška vydá na start Rallye Dakar s výrazně menší podporou. V nadcházejícím 36. ročníku slavné soutěže bude spoléhat na spolupráci se Slovákem Štefanem Svitkem, s nímž bude tvořit pouze motocyklový tým SP Moto. Přesto věří, že mu změna pomůže vylepšil výsledky.

Foto: Radek Petrášek, ČTK

Motocyklový závodník a účastník Rallye Dakar David Pabiška po tiskové konferenci 24. listopadu v Sosnové na Českolipsku, kde se konala automobilová exhibice Setkání mistrů.

Článek

"Osamostatnil jsem se a vrátil se k týmu, za který jsem v roce 2007 startoval na Dakaru poprvé. Je to velká změna, začátek tříletého česko-slovenského projektu," řekl Pabiška ČTK.

Na chodu týmu se bude podílet i motokrosový manažer Ervín Krajčovič. "Dostal jsem nový impulz do závodění. Pojedu na nové motorce, do všeho jsem dal maximum a doufám, že to přinese ovoce," uvedl Pabiška, který se rozhodl i změnit značku motocyklu. Místo yamahy bude nově usedat na KTM.

Některé věci se mi nelíbily

Odchod z týmu KM racing nebyl dramatický, podle Pabišky šlo o logické rozhodnutí, neboť sedlčanský tým vedený Martinem Macíkem se soustředí hlavně na kategorii kamionů. "Myslím si, že je technicky nemožné starat se o několik disciplín najednou. Byly tam některé věci, které se mi nelíbily. Teď si budu moct rozhodnout, zda půjdeme obrazně řečeno doleva, nebo doprava," podotkl liberecký závodník.

Rozdíl bude v technickém zázemí a absenci doprovodných kamionů. Ani toho se ale nebojí. I proto, že díky přesednutí na KTM bude mít servis od výrobce. "Bude to pro nás těžké, zabezpečení jsem měl výborné. Je to ale o sportu a já chci jít nějakým směrem. Vše máme celkem solidně zajištěné a pokud bude nějaký problém, budeme to řešit s fabrikou. Nepředpokládáme, že budou nějaké větší problémy," uvedl Pabiška.

Závodit hned od začátku

Při osmém startu na Dakaru je odhodlaný více závodit. Doposud byl přitom známý tím, že šetří techniku s ohledem na délku a náročnost rallye. "Řekli jsme si, že bych měl závodit hned od začátku a neměl bych techniku tolik šetřit. Dakar už je více rychlostní závod a ztráty se těžko stahují," řekl Pabiška, jehož maximem je 26. místo z roku 2010.

Jet agresivněji a s větším mírou rizika chce i proto, že zatím vždy do cíle dojel. "Takže pokud bych jednou nedojel pro zadřený motor, nemuselo by to tolik vadit. Máme kvalitní techniku, která nepotřebuje zacházení v rukavičkách," uvedl Pabiška. Na nástrahy tratě si ale chce dávat stejný pozor jako v minulosti. "Jak se říká mezi soutěžáky, nebude to o zabitou. Techniku ale nebude tolik šetřit a to bude velký posun," dodal.

Reklama

Související témata: