Hlavní obsah

Abraham je smířený s tím, že Brno pro něj není ideální. Naladěný je však lépe než v předešlých letech

Brno

Nejlepší umístění sezóny v mistrovství světa MotoGP si přivezl Karel Abraham teď z Indianapolis a vůbec by se za 11. místo nezlobil ani při nedělní Velké ceně doma v Brně.

Foto: Sport.cz

Karel Abraham by v Brně 11. místo bral všema deseti.

Článek

„Konečně mně na kontě přistálo trochu víc bodů," těšilo českého čtyřiadvacetiletého závodníka, který momentálně figuruje v MS na sedmnácté příčce. „Na celkové pořadí se ale moc nedívám, spíš mi jde o každý závod jednotlivě. Sezóna se nevyvíjí špatně a jsem i před Brnem lépe naladěný než v předešlých letech. Možná i proto, že už jsem i tak nějak smířený s tím, že to tady pro mě není úplně ideální," přiznává.

Abraham startuje ve světovém šampionátu od roku 2005, při domácí Velké ceně však dokázal bodovat jen dvakrát. Nejlépe skončil před dvěma lety devátý. „Kdybych věděl, co mám změnit, tak to hned udělám," říká s tím, že u něj jde v případě Brna spíš o psychologickou záležitost. „Pořád ale s týmem pracujeme na tom, abych se někam posouval. Ideální by bylo dostat se konečně na pozici nejrychlejšího jezdce s produkčním motocyklem Honda a mít přitom co nejnižší ztrátu na Márqueze, protože ten zatím všechno vyhrává," uvažuje Abraham.

Znalost okruhu ale za příliš velkou výhodu nepovažuje, i když na něm jezdí často. „V Brně děláme motoškolu, takže jsem na trati letos obkroužil stovky kilometrů. Jenže my jezdíme stovkou, takže to rozhodně není trénink a ani se nedá říct, že bych díky tomu okruh nějak lépe poznával," poznamenává Abraham s tím, že soupeři navíc v Brně většinou už absolvovali řadu závodů a okruh také dobře znají.

Letos v královské kategorii jede premiéru s motocyklem Honda a změnu od italských strojů k japonskému si pochvaluje. „Ducati byla první rok dobrá, poté už ne. S Aprilií jsme pak taky měli svoje problémy. Honda je spolehlivá a dá se jí věřit," míní Abraham, jenž zůstane značce věrný i příští rok, kdy výrobce plánuje nasazení nových motorů. „Budou mít pneumatické ventily, což by bylo výrazné zlepšení," říká český jezdec.

Reklama

Související témata: