Rubriky:

Motocykly

Kornfeil i Hanika budou muset útočit zezadu a odvážně předjíždět. Věří, že si najdou místo v první široké zatáčce

16. srpna 2014 18:14 - Brno

Měli v brněnské kvalifikaci odvážné plány a oba mysleli minimálně na první desítku, jenže české dvojici v Moto3 v sobotu osud nepřál. Déšť brzy po začátku pořádně zamíchal kartami a Jakub Kornfeil i Karel Hanika tak budou muset v nedělním závodě Velké ceny útočit ze zadních pozic startovního roštu. Přesto nic nebalí a troufají si na odvážná předjetí.

 

CalvoTeam, ČTK

Kornfeil po výborných tréninkových výsledcích hodně věřil nastavení svého motocyklu, jenže pak jen litoval, že není typ jezdce, který dokáže zajet rychle hned první kolo. Po dešťové přeháňce totiž dostal šanci zlepšit se až v posledních minutách limitu.

Po třináctém místě v kvalifikaci odstartuje až z páté řady. „Je to samozřejmě o dost horší, než kdybych stál ve druhé či třetí, jak jsem si přál," tvrdil Kornfeil. Hanika se postaví dokonce až do šesté řady. Nováček v MS takhle vzadu na roštu nestál od květnového závodu v Jerezu. „Pod dojmem tréninků jsem trochu zklamaný, jenže boj o místo na roštu se mně i kvůli počasí nevydařil," vykládal Hanika, jenž byl přitom ze začátku na hodně dobré cestě.

„Než přišel déšť, jel jsem hodně rychlé kolo, jenže najednou začalo být mokro, málem jsem tam upadl a to mě rozhodilo," přibližoval Hanika. Když pak chtěl na konci kvalifikace po červené vlajce zrychlit, nevyšla mu taktika jet s týmovým kolegou Millerem spolu. „Trochu blbě jsme si to naplánovali, bylo tam po kupě až moc lidí. Jedno kolo jsem tam přesto měl nakonec dobře rozjeté, jenže přišel highsider ve třetí zatáčce, lehnul jsem a bylo po všem. Kdybych neupadl, věřím, že bych se do té desítky dostal," líčil.

Šanci na úspěšný výsledek v nedělním závodě však nepovažují oba čeští jezdci za úplně ztracenou. Kornfeil tvrdí, že extrémně důležité bude, jak zvládne hned první kolo. „V Indianapolis jsem dokázal ze 14. místa na startu docvaknout první skupinku, tak mně ani tady nesmí odjet. Potřebuji hodně dobrý start, když dokážu ještě před první zatáčkou stáhnout dva, tři jezdce a chytit během úvodního kola nějaký sedmý, osmý flek, tak by to mohlo jít," vykládal.

Hanika to cítí podobně. „Rozhodnou asi první dvě kola, abych se chytil skupiny, která pojede v čele. Je mi ale jasné, že brzy po startu budu muset předjet dost lidí. Věřím si, znám trať, může to jít," tvrdí a nemyslí si, že by to od něj vyžadovalo nějaké přehnané riziko. Spíš bude nutné od prvních metrů jet na své maximum a pořád věřím, že se dá dopředu dostat," dodává osmnáctiletý brněnský rodák.

Kornfeil s Hanikou shodně věří, že jim k nutnému zlepšení pozice okamžitě po startu pomůže hodně široká první zatáčka. „Je tam dost místa, i když jedete klidně i dva metry obloukem, tam je totiž ideální stopa třídy MotoGP. I když probrzdíte, tak pořád ta stopa je čistá, tam vidím prostor někoho objet či předjet," vyjádřil se Kornfeil.

Martin Kézr, Právo

Zrušit


Časová osa: Motocykly

Filtr článků - Motocykly