Hlavní obsah

Vršecký: MAN dostal šišku, má ale ještě rezervy

Parádní start do sezóny předvedla o uplynulém víkendu na okruhu v Barceloně závodní stáj Buggyra. Piloti roudnického týmu Markus Bösiger a David Vršecký v úvodním podniku Evropského poháru opanovali přední pozice a usadili se v čele pořadí individuálního hodnocení i poháru týmů. Vršecký se k povedenému víkendu vrátil v komentáři pro Sport.cz.

Článek

„Po předsezónních testech v Mostě jsme šli do úvodního závodu se zdravým sebevědomím, i když jsme samozřejmě netušili, o kolik zrychlila konkurence. Tréninky v Barceloně ale naše očekávání potvrdily. Já měl ale v sobotu proti předchozím sezónám smůlu. Startoval jsme do závodu z nevýhodné druhé pozice, kterou se mi ještě podařilo v kvalifikační jízdě udržet, v hlavním závodě jsem se ale propadl o jednu příčku.

Od poloviny závodu jsem se musel potýkat s poškozenou levou zadní pneumatikou, která v přemíře pravých zatáček trpí nejvíc. Začal jsem ztrácet, cucky z pneumatiky mi rozbily zrcátko, poškodily plastové díly v zadní části vozu. V posledním kole už byla guma doslova na hadry a bylo velmi těžké dojet do cíle. Přesto se mi podařilo udržet za zády bývalého týmového kolegu Gerda Körbera, který útočil ze čtvrtého místa. Cílem jsem projel asi o dva metry před ním.

Radost v cíli ale záhy zastavila desetisekundová penalizace, po níž jsem spadl z bronzového stupínku až na šesté místo. Létající zbytky pneumatiky totiž poškodily i anténu od GPS, která vysílá signály o rychlosti, a traťoví komisaři tak vinou špatně fungujícího zařízení dostali asi tři záznamy o překročení rychlosti.

MAN má ještě rezervy

Před nedělním pokračováním jsme sobotní díl důsledně zanalyzovali a do druhého dne jsme obuli pneumatiky, na kterých se zajíždějí stoprocentně nejrychlejší časy. Týmový parťák Markus Bösiger opět nenašel přemožitele, vyhrál měřený trénink i kvalifikační závod. Já jsem po třetím místu z tréninku ztratil v kvalifikaci jedno místo v tlačenici po startu.

V hlavním závodu jsem si ale všechno vynahradil. Po startu jsem využil souboje jezdců přede mnou a proklouzl na druhou příčku, vzápětí chyboval Markus, ocitl se na chvíli mimo trať a uvolnil mi tak vedoucí pozici, kterou jsem před ním udržel až do cíle.

Úvod šampionátu nám vyšel skutečně parádně a jen se potvrdilo, že okruh v Barceloně nám sedí. To se dá říct i o belgickém Zolderu, kde se v květnu jede druhý díl Evropského poháru. Pauzy mezi závody využijeme k dalším testům, uvidíme, zda je ještě šance posunout vůz výš. Teď jsme tak na 90 procentech výkonu.

Jsem hlavně zvědavý s čím do Belgie přijede nejbližší konkurence. Tým MAN má podle všeho u letošního motoru ještě velkou rezervu a počítáme s tím, že zrychlí. Rozdíly v Barceloně totiž byly až neuvěřitelně markantní a MANům jsme dávali hroznou šišku!“

Evropský pohár tahačů (po 1. z 9 závodů)
Celkové pořadí: 1. Bösiger 55, 2. Vršecký 42, 3. Körber 36, 4 Albacete 31, 5. Allgäuer 29, 6. Hahn 24, 7. Vojtíšek 19 b.
Pohár týmů: 1. Buggyra (Bösiger, Vršecký) 100, 2. MAN (Körber, Allgäuer) 75, 3. Renault (Vojtíšek, Martin/Šp.) 42, 4. Mercedes (Hahn, Sanjuan/Šp.) 40 b.
Příští závod: 19. - 20.5.2007 Zolder (Belgie)

Reklama

Související témata:
  Vítěz: L. Norris (McLaren) Velká cena Číny - kvalifikace na sprint Vítěz: L. Norris (McLaren) konec
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
  Velká cena Číny - sprint zítra 05 : 00
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
  Velká cena Číny - kvalifikace zítra 09 : 00
20240420T09 : 00:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články