Hlavní obsah

Charouzův tým odstartuje v Le Mans ze šesté řady

PRAHA/LE MANS

Čtvrteční díl kvalifikace, který měl určit konečnou podobu pořadí na startu 75. ročníku slavného závodu 24 hodin Le Mans, nepřinesl vinou provazů deště, které skrápěly okruh La Sarthe, žádnou změnu proti výsledkům středečních měřených jízd. Stáj Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd tak odstartuje z 6. řady, resp. 11. pozice.

Článek

Jezdecká trojice Jan Charouz, Alex Yoong a Stefan Mücke využila příležitosti a sžívala se s vozem ve specifických podmínkách. „I když jsme kvůli počasí nemohli zrychlit, bylo to velmi dobré. Všichni jsme najezdili docela dost kol, což je před tak dlouhým závodem velmi důležité. Pokud bude vše fungovat a vyhne se nám smůla, máme v závodě šanci,“ věří Jan Charouz.

S podobnými pocity opouštěl okruh i bývalý pilot formule 1 Alex Yoong. „Naše časy jsou velmi konkurenceschopné. Auto je výborně připravené a podobně jako na suchu i v dešti se velmi příjemně ovládá. Každým kolem jsem cítil zlepšení, věřím, že v závodě budeme silní,“ doplnil malajsijský pilot.

S dosavadními výsledky byl spokojený i poslední z trojice Stefan Mücke. „Měl jsem radost, že jsem v autě seděl celou hodinu. To je hodně důležité. Lola poslouchala na slovo, podařilo se nám zajet třetí nejlepší čas mezi prototypy s benzínovými motory, to je velmi povzbudivé,“ uvedl Němec.

Šéfa stáje Antonína Charouze nakonec mrzelo, že tým ve středu nedosáhl na první desítku. „Škoda, že jsme v první kvalifikaci trochu zaspali a ztratili deváté místo. Zbytečně jsme otáleli s výjezdem na trať v poslední fázi jízd. Ale pro závod to vlastně není vůbec důležité, je přece tak dlouhý,“ prohlásil.

Enge neprodloužil sérii 

Tomáš Enge v Le Mans neprodloužil rekordní sérii v pole position ve třídě LM GT1. Český jezdec v barvách týmu Aston Martin Racing obsadil spolu s Peterem Koxem a Johnnym Herbertem ve své třídě 10. místo, celkově čtyřiatřicáté.

Zbývající tři Češi na startu Le Mans se střídají za volanty vozů kategorií GT1 a GT2. Janišův Spyker Squadron je zatím díky jeho kvalifikačnímu výkonu mezi GT2 devátý, Convers Menx Team s Kostkou a Perglem je v silnější "jedničce" patnáctý.

Hlavními favority závodu, který bude odstartován v sobotu v 15:00, jsou tovární posádky Audi. Před rokem se jim jako prvním v historii podařilo v Le Mans triumfovat v monopostu s dieselovým motorem. Letos už je následovala většina favoritů, a tak se dá čekat, že opět bude nejlepší vůz poháněný naftou.

Kvalifikaci zajel nejlépe druhý tým Peugeotu. Na prvních pěti místech jsou však pouze zástupci dvou hlavních týmů.

Kvalifikace na 24h Le Mans (celkem 54 vozů)
1. Team Peugeot Total (Lamy/Sarrazin/Bourdais; Peugeot 908 Hdi FAP)3:26.344
2. Audi Sport North America (Capello/Kristensen/McNish; Audi R10 TDI)-0.572
3. Team Peugeot Total (Gene/Minassian/Villeneuve; Peugeot 908 Hdi FAP)-1.380
4. Audi Sport North America (Biela/Pirro/Werner; Audi R10 TDI)-1.957
5. Audi Sport Team Joest (Luhr/Premat/Rockenfeller; Audi R10 TDI)-3.392
6. Pescarolo Sport (Collard/Bouillion/Dumas; Pescarolo Judd)-7.246
7. Courage Competition (Gounon/Moreau/Johansson; Courage LC70 AER)-8.827
8. Rollcentre Racing (Barbosa/Hall/Short; Pescarolo Judd)-9.215
9. Racing For Holland (Lammers/Hart/Bleekemolen; Dome S101.5 Judd)-9.316
10. Creation Autosportif Ltd (Campell-Walter/Ortiz/Nakano; Creation Judd CA07)-9.935
11. Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd (Yoong/Mücke/Charouz; Lola B07/17 Judd)-11.3931.
34. (10. v LM GT1) Aston Martin Racing (Enge, Herbert, Kox; Aston Martin DBR9)-29,370
46. (15. v GT1) Converse Menx Team (Vasiljev, KOstka, Pergl; Ferrari 550 Maranello)- 42,744
49. (9. v LM GT2) Spyker Squadron (J. Janiš, Hezemans, Kane; Spyker C8 Spyder GTR2)-45,254

Reklama