Článek
Němec Mücke sice vyjel v sobotní kvalifikaci týmu třetí místo, ale nakonec se monopost Lola/Judd v českých barvách postavil až na konec startovního pole. Techničtí komisaři totiž po opakovaném rozebrání vozu našli v motoru poškozené těsnění, což ohodnotili jako přestupek proti řádům. I přesto, že podle oficiální tiskové zprávy týmu tato závada ubírala motoru výkon a zvyšovala spotřebu.
V závodě však český tým podal vynikající výkon. Mücke se po hodině dostal na osmou pozici, Yoong poté posunul vůz na čtvrté místo. Po defektu zadní pneumatiky a nucené zastávce v boxech trojice klesla na konec první desítky, ale Charouz se dokázal posunout opět výše. Na čtvrté místo se syn manažera týmu Antonína Charouze dostal v předposledním okruhu, když předjel Japonce Šinžiho Nakana z týmu Creation Autosportif.
"Byl to jeden z mých největších závodů. Souboj s Nakanem musel diváky bavit a jsem šťastný, že jsem ho vyhrál. Ale nebylo to vůbec snadné. Sice jsem jej dotáhl, ale nemohl jsem se dostat před něj. Naše auto nejelo nejlépe na rovinkách, k tomu se často mezi nás pletla pomalejší auta," řekl Jan Charouz.
V závodě se představil i Jaroslav Janiš, ale do cíle nedojel, neboť jeho Spyker C8 Spyder při jízdě vzplál. Český pilot zraněn nebyl.
Le Mans Serie - Nürburgring |
1. Team Peugeot (Lamy, Sarrazin) 194 kol, 2. Team Peugeot (Gene, Minassian) -1 kolo, 3. Pescarolo (Collard, Boullion) -4 kola, 4. Škoda Charouz Racing System (Yoong, Mücke, J. Charouz) -7 kol. |