Článek
Na druhém místě s plným počtem 85 kol skončil druhý Mercedes Benz, v jehož pilotování se střídali Portugalci Antonio Coimbra, Miguel Ramoz, kterým vypomáhal z vítězné posádky Mücke. Na třetím místě se ztrátou jednoho kola dojela do cíle posádka Milan Maděryč, Then Björk a Tomáš Kostka s vozem Audi A4 DTM.
Na suché trati diktovaly tempo oba mercedesy. "Jsem rád, že se mi podařilo hned v prvním závodě v tomto voze zvítězit. Těžil jsem ze svých zkušeností. Dnešní závod byl z mého pohledu velmi příjemným svezením," řekl Enge, kterému se ale tolik nedařilo v kvalifikaci na nedělní závod mistrovství FIA GT, kde dosáhl s vozem Saleen S7 až čtrnáctého času.
Od sportovních komisařů dostal jeho vůz menší zadní křídlo a také 40 kilogramů zátěže, což je pravidlo pro stáje, které nejedou celé mistrovství. Vůz je navíc starší modifikace, což v součtu s omezeními FIA hodně sráží šance Engeho, který neskrýval zklamání.
"Věřil jsem, že Saleen S7R je podobný tomu, se kterým loni vyhrál Jarek Janiš. Realita je pro mě trpkým zklamáním. Především kvůli zásahu FIA se naše auto dostalo na dno kategorie GT1. Chtěl jsem domácím fanouškům předvést velký závod. Přijel jsem do Brna z USA, kde se mi ve finále Grand-Am v Salt Lake City podařilo vybojovat druhé místo v absolutní klasifikaci a v podobný výsledek jsem věřil i v Brně," řekl Enge.
Vytrvalostní závod na 3 hodiny: |
1. Nimč, Enge, Mücke (Mercedes Benz) 85 okruhů, 3:01:26,562 (prům. rychlost 151,86 km/hod.), 2. Coimbra, Mücke, Ramoz (Mercedez Benz CLK-DTM) 85, 3. Maděryč, Björk, Kostka (Audi A4 DTM) -1 kolo, 4. Kaufmann, Talkanitsa, Jörg (Porsche GT3 RS) -5,kol, 5. Bezák, Studenič (Porsche 911 GT3) -5 kol, 6. Konopka, Horňák (Porsche 911 GT3) -6 kol. |
Kvalifikace na závod FIA GT: |
1. Bartels, Biagi (Maserati MC 12) 1:54,064, 2. Ramos, Montanari (Maserati MC 12) -0,061, 3. Wendlinger, Sharp (Aston Martin DBE9) -0,763, ... 14. Enge, Kofler (Saleen S7R) -5,239. |