Článek
Další dva vozy těchto týmů česko-německá posádka porazila a byla nejrychlejší mezi vozy s benzínovým motorem v nejprestižnější kategorii LMP1.
Mücke s Charouzem překvapili už v kvalifikaci, v níž český jezdec vyjel pro tým druhou řadu na startu. Od začátku závodu se pak posádka pohybovala na čtvrtém místě, po třetině závodu se posunula na třetí příčku, kterou udržela až do cíle.
Všechny členy českého výsledek zaskočil. "Je to úžasný pocit. Všichni jsme doufali, že to bude dobré, ale že napoprvé skončíme na podiu? To byly vážně jen sny," uvedl Jan Charouz.
Nadšený byl i Mücke. "Je neuvěřitelné, jak vše fungovalo. Naše stáj byla velmi dobrá již loni při své první sezoně, nicméně letos jsme opět o kus dál. V závodě jsem neměl jediný větší problém, auto šlapalo skvěle," řekl německý pilot.
V kategorii GT1 startoval v barvách týmu Modena s vozem Aston Martin DB 9 také Tomáš Enge společně se Španělem Antoniem Garciou. Po 124 kolech ovšem museli pro technické problémy pravděpodobně s přívodem paliva odstoupit. Nejrychlejší byl v této kategorii tým vítěze Rallye Dakar a bývalého francouzského sjezdaře Luka Alphanda startující s Corvette C.6R.
Další díl série se koná od 25. do 27. dubna v italské Monze, kde se pojede opět závod na 1000 km.
Výsledky: |
Absolutní pořadí: 1. Team Peugeot Total/Peugeot 908 HDi (Fr.) 215 kol, 2. Audi Sport Team Joest/Audi R10 TDI (Něm.) -1 kolo, 3. Charouz Racing System/Lola Aston Racing (ČR) -3 kola. |