Hlavní obsah

Buggyra chce s vylepšeným vozem odrazit útok konkurence

PRAHA

Vítězný tým se nemění. Český truckový tým Buggyra vstupuje do letošní sezóny ve stejném složení jako loni, kdy Evropský pohár tahačů ovládl. Švýcar Markus Bössiger získal titul mezi jednotlivci, David Vršecký skončil třetí a roudnická stáj získala i Pohár konstruktérů, který se uděloval vůbec poprvé. „I když bývá obhajoba mnohem těžší, nejvyšší ambice zůstávají,“ říká manažer týmu Jan Kalivoda.

Foto: Buggyra International Racing System

Testy tahače Buggyra na okruhu v Nogaru.

Článek

Buggyra očekává v letošní sezóně dramatický boj, jen tovární značka MAN nasazuje do EP jedenáct jezdců. „Ve velkém stylu ale zbrojí i Renault, máme se na co těšit,“ uvedl Kalivoda na úterní tiskové konferenci v Praze. Českou stáj letos čeká deset závodních víkendů, seriál startuje 10. května na okruhu v Barceloně. „Letošní rok bude opravdu hodně náročný. Začíná se později, proti loňsku přibyl do sestavy ještě britský Donington. Závodí se téměř každé dva týdny,“ komentoval týmový manažer kalendář pro letošní ročník EP.

Do boje s hladovou konkurencí jde Buggyra s vylepšeným vozem, který úspěšně prošel dvojím testováním ve francouzském Nogaru. „Největší změny na voze jsou v pérování a v tlumičích, po vyjednávání s FIA jsme přistoupili v rámci možností i k aerodynamickým úpravám. Stávající motor jsme vylepšili co se týče výkonu, zlepšené je i vstřikování a momentálně pracujeme na testech spolehlivosti. Ze závodů máme mnoho dat, díky nimž jsme dosáhli nastavení, o jakém se nám nezdálo. Testy oba vozy zvládly bez nejmenších problémů, do sezóny jdeme s nejvyšším očekáváním,“ líčil spokojeně technický ředitel Mario Kress.

Piloti poprvé s HANS 

Tým současně věří, že v letošní sezóně nebude muset bojovat o titul u zeleného stolu. Loni totiž o Bössigerově prvenství rozhodoval až Mezinárodní odvolací soud FIA. „Uvidíme, co ukáže první závod. Atmosféra v paddocku ale už možná nebude tak přátelská, jako bývala. Tovární tým MAN vyvine maximální snahu, aby získal titul zpět. My jsme ale nikdy neuplatňovali týmovou strategii a nehodláme to dělat ani v letošní sezóně,“ upozornil Kalivoda.

Mezi novinkami pro letošní rok jsou i vyšší bezpečnostní nároky. Upravená je povinná výztuha kabiny, piloti pojedou poprvé se systémem ochrany krční páteře HANS. „Nejsem z toho nadšený, v trucku se člověk potřebuje víc ohlížet než v osobáku a výhled je kvůli řemínkům omezený. Ale pokud to zachrání život jen jednomu jezdci, pak to má smysl,“ uvedl David Vršecký. „Bude to hodně nabité, konkurence je obrovská,“ dodal dvaatřicetiletý pilot, který vstupuje do své jedenácté truckové sezóny.

Kalendář EP tahačů 2008
10.-11.5.Barcelona (Španělsko)
24.-25.5.Misano (Itálie)
7.-8.6.Albacete (Španělsko)
28.-29.6.Nogaro (Francie)
12.-13.7.Nürburgring (Německo)
27.-28.7.Donington Park (V. Británie)
30.-31.8.Most (ČR)
13.-14.9.Zolder (Belgie)
20.-21.9.Le Mans (Francie)
4.-5.10.Jarama (Španělsko)

Reklama

Související témata: