Hlavní obsah

Pokud vydrží technika, můžeme myslet na stupně vítězů, říká Enge před Le Mans

Osm dnů zbývá do startu tradičního závodu 24 hodin Le Mans. Nejen o přípravě na nejslavnější vytrvalostní závod na světě, jenž patří spolu s Velkou cenou Monaka formule 1 a zámořským závodem 500 mil Indianapolis ke „svaté trojici“ automobilového sportu, diskutoval v pátek se čtenáři Sport.cz Tomáš Enge, který bude spolu s Janem Charouzem a Stefanem Mückem tvořit posádku týmu Charouz Racing System.

Foto: BPA/Martin Straka

Tomáš Enge při chatu se čtenáři Sport.cz.

Článek

Česko-německá posádka pojede slavnou čtyřiadvacítku s prototypem královské kategorie LMP1 Lola-Aston Martin, s nímž Charouz a Mücke dokázali vybojovat v úvodu sezóny třetí místo v závodu 1000 km Barcelony. Tým čeká tuhý boj se speciály automobilek Audi a Peugeot vybavené dieselovými agregáty, které startovní poli nekompromisně vládnou.

Enge se postaví na start slavného závodu posedmé v kariéře. V posledních šesti sezónách ale jel s vozy Ferrari 550 Maranello a Aston Martin DBR9 v kategorii LMGTS, resp. LMGT1. V roce 2003 český pilot spolu s Nizozemcem Peterem Koxem a Jamiem Daviesem z Velké Británie svoji třídu vyhráli, v absolutním pořadí byl Enge nejlépe šestý v roce 2006.

Na svůj první start v elitní kategorii se proto liberecký rodák pochopitelně těší. A také na atmoséru v Le Mans. „Ta je neuvěřitelná. Počet diváků a lidí, kteří se toho všeho při 24 hodin Le Mans účastní nebo sledují po celém světě, je naprosto výjimečný,“ napsal Enge v jedné z odpovědí.

Hranici úspěchu a neúspěchu první český pilot formule 1 specifikovat nechtěl. „Určitě by byl velký úspěch dojet bez technických problémů. Pokud by se toto podařilo, můžeme skončit na stupních vítězů,“ uvedl Enge s tím, že nejraději už by kroužil po okruhu. „Vždy cítím určité napětí, protože nikdy nevíte, jak se závod vyvine,“ dodal jednatřicetiletý závodník.

Reklama