Hlavní obsah

Vršeckého v Mostě dvakrát předčil týmový kolega Bösiger

MOST

Roudnický tým Buggyra ovládl v Mostě i nedělní závody Evropského poháru tahačů, jen oba jeho piloti si oproti sobotě vyměnili pořadí. Z vítězství se dvakrát radoval Švýcar Markus Bösiger před domácím Davidem Vršeckým, který ale nadále vévodí celkovému pořadí. Bösiger se po dnešku posunul za českého jezdce a ztrácí na něj 22 bodů. Dosud druhý Španěl Antonio Albacete s vozem MAN už má čtyřicetibodové manko.

Článek

Buggyry poprvé v historii dokázaly ve všech čtyřech bodovaných závodech během víkendu získat double. "To je historický okamžik, čekají nás velké oslavy," prohlásil ředitel týmu Markus Kress.

Modrým vozům patřil také měřený trénink, jen v opačném pořadí než v sobotu, kdy vyhrál Vršecký. Ve stejném pořadí dojeli také oba jezdci do cíle kvalifikačního závodu. Po startu sice přišel Vršecký na okamžik o druhé místo, ale pak se před Albaceteho vrátil a pozici si ohlídal. Soupeři mu to navíc usnadnili - Němec Hahn vypadl po kolizi hned za úvodní zatáčkou, Albacete v šestém kole. Horkokrevný Španěl se do té chvíle neustále propadal a nakonec zajel do boxů, kde tým zjistil závadu na tlumičích.

Buggyře nic nebránilo v cestě k triumfu. "Měli jsme trochu štěstí, v první zatáčce jsme se zahákli a museli se dostat od sebe. Pak nám ale už všechny okolnosti přály," uvedl Bösiger.

Albacete odstartoval z deváté řady

Do hlavního závodu odstartoval Albacete až z deváté řady, ale už na konci prvního kola byl i díky benevolenci soupeřů ve vozech stejné značky na šestém místě. Nakonec se propracoval až těsně pod stupně vítězů, na něž se přes všechnu snahu předjet renault Rakušana Altenstrassera už nedostal. Zatímco největší soupeř bojoval o každý bod, piloti v buggyrách mířili v poklidu k dalšímu dvojnásobnému prvenství.

"Jeli jsme opravdu v naprosté pohodě. To ale během celého víkendu. I během pohárového závodu jsme střídavě zajížděli nejlepší časy na kolo. Bylo vidět, že oba vozy jedou bezchybně," liboval si v cíli Vršecký, u kterého výsledky z Mostu předčily očekávání. Debaty o zisku evropského titulu ale ještě odmítal. "Titul je daleko, ještě bych počkal. Sice mám nějaký náskok, ale zbývají tři závody a na každém může ten nejlepší získat 60 bodů," uvedl Vršecký.

Další závody jsou na programu v září v belgickém Zolderu a v Le Mans, šampionát se uzavře 5. října ve španělské Jaramě.

Kvalifikace (8 kol):
1. Bösiger (Švýc./Buggyra) 16:28,014, 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -1,191, 3. Altenstrasser (Rak./Renault) -18,109, 4. Levett (Brit./MAN) -20,437, 5. Vojtíšek (ČR/Renault) -23,232, 6. Belloc (Fr./MAN) -23,522.
Pohárový závod (11 kol):
1. Bösiger 22,59,015, 2. Vršecký -0,171, 3. Altenstrasser -0,616, 4. Albacete (Šp./MAN) -1,309, 5. Levett -4,085, ...8. Vojtíšek -21,224.
Průběžný stav EP:
1. Vršecký 286, 2. Bösiger 264, 3. Albacete 246, 4. Hahn (Něm./MAN) 184, 5. Belloc 150, 6. Altenstrasser 104, ...8. Vojtíšek 78.
Pořadí týmů:
1. Buggyra (Vršecký, Bösiger), 2. MAN (Belloc, Hahn), 3. Renault (Vojtíšek, Altenstrasser).

Reklama

  Velká cena Číny - kvalifikace na sprint dnes 09 : 30
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint