Hlavní obsah

Vršeckému se splnil sen, za evropský titul dostal Ferrari F430

Pavel NovotnýSport.cz

Zářivě červený kabriolet Ferrari F430 s 490 koňskými silami pod kapotou, maximální rychlostí 315 km/h a cenou převyšující šest miliónů korun. To bylo překvapení, které ve středu připravila trucková stáj Buggyra svému jezdci Davidu Vršeckému. Letošní král mistrovství Evropy tahačů dostal sportovní vůz darem za zisk titulu a jak sám přiznal, splnil si dávný sen. „Byl bych rád i za to, kdybych to auto mohl někomu umýt,“ vyprávěl novinářům.

Článek

„Ty krávo!“ vydechl Vršecký, když poprvé spatřil utajovaný dar za zisk mistrovského titulu zaparkovaný před Hudebním divadlem v pražském Karlíně. „Tak to jsem nečekal. Myslel jsem, že budou prstýnky nebo rovnou svatba,“ připomněl očekávané splnění slibu, že pokud šampionát vyhraje, ožení se s přítelkyní Martinou. „Všichni to věděli, včetně Martiny. Nikdo ale nic neprozradil, i když jsem to páčil všemi způsoby,“ líčil.

Luxusní vůz, který díky osmiválci o objemu 4,3 litru vystřelí z 0 na 100 km/h za čtyři sekundy, je pro Vršeckého splněným snem. „Jsem zarputilý ferrarista. Tyhle vozy obdivuju, vždyť já bych byl rád i za to, kdybych to auto mohl někomu umýt,“ doplnil s úsměvem.

Vítězný tým zůstává

Roudnická stáj odměnila svého jezdce za zisk čtvrtého titulu v osmileté historii týmu. Vršecký ve své jedenácté truckové sezóně dosáhl na celkový triumf poprvé, doposud byl třikrát třetí. V letošním roce vystřídal na trůnu svého týmového parťáka, Švýcara Markuse Bösigera, který obsadil se ztrátou 21 bodů na českého závodníka druhou příčku. Navíc piloti Buggyry s přehledem obhájili loňský triumf v Poháru konstruktérů.

„Nějakou dobu trvalo, než si tým v současném složení sedl. Od začátku jsme ale věřili, že je jen otázkou času, kdy se dostaví úspěchy. Letos navíc vyhrál ten nejlepší, nerozhodovaly tahanice u zeleného stolu,“ připomněl technický šéf stáje Mario Kress minulou sezónu, po jejímž skončení musel potvrdit Bösigerův titul až Mezinárodní odvolací soud FIA.

Společné působení Vršeckého s Bösugerem se po dvou úspěšných sezónách protáhne s největší pravděpodobností i do příštího roku. „Smlouvy ještě nejsou podepsané, ale podle všeho by nemělo v kokpitu dojít ke změnám,“ uvedl Kress.

Za tři týdny první test, do konce roku útok na rekord

Ačkoliv by veleúspěšná sezóna zasloužila odpovídající oslavy, v Buggyře už startuje příprava na příští rok. „Slavíme, ale zůstáváme při zemi a myšlenkami jsme už v sezóně 2009. Konkurence nespí a již tvrdě pracuje. Což ostatně my také, za tři týdny nás čeká v Mostě první test,“ řekl Kress. „Kluci v týmu jsou asi nešťastní, protože po sezóně nebudou mít žádné volno,“ podotkl se smíchem Vršecký.

Při testu v Mostě již piloti dostanou k dispozici specifikace vozu pro sezónu 2009. „Vylepšený bude samozřejmě motor, ale největší úpravy se budou týkat šasi. Potřebujeme vylepšit podvozek, stabilitu vozu,“ naznačil změny Vršecký, jehož ještě do konce letošního roku čeká za volantem Buggyry útok na rychlostní rekord na pevném kilometru. „Na ten budeme potřebovat upravený vůz s větší trakcí, který v co nejkratším čase zrychlí z 0 na 260 km/h. Stroj pro rekord na letmém kilometru měl hodně odlišné vlastnosti,“ připomněl další maximum roudnické stáje z roku 2004. O rekord na pevném kilometru by měla Buggyra usilovat v Česku na zatím neupřesněném místě.

Od nabitého programu si Vršecký odpočine kolem Vánoc. „Nemám rád zimu, tak doufám, že zmizíme někam do tepla,“ těší se. A v hlavě už honí myšlenky na příští sezónu. „Tlak ustojím, už v posledních dvou sezónách byla očekávání velká. Obhajoba bude ale těžká, musím se naučit radovat se z každého dobrého umístění. Ono taky pořád vyhrávat by byla asi nuda,“ uzavřel s úsměvem.

Reklama

Související témata: