Hlavní obsah

Antonín Charouz: V našem týmu chce do Le Mans i mistr světa formule 1

Charouz Racing System oznámil, že i v nadcházejícím roce bude spolupracovat s firmou Aston Martin Racing. A to i přesto, že o spolupráci měla zájem i společnost Audi. Antonín Charouz plánuje odjet celý seriál Le Mans. Čtyřiadvacetihodinovku Le Mans pojede možná se třemi vozy.

Foto: Sport.cz

Prototyp LMP1 stáje Charouz Racing System, s nímž si posádka Jan Charouz, Stefan Mücke dojela pro druhé místo v závodu na 1000 km v britském Silverstonu.

Článek

Charouz Racing System oznámil, že bude v roce 2009 spolupracovat s firmou Aston Martin Racing, ale co je pravdy na tom, že jste měli mít k dispozici pro závod 24 hodin Le Mans naftové motory Audi?

Skutečně jsme dostali takovou nabídku, ale v momentě, kdy nám Aston Martin předložil svou, tak jsme s Audi už nejednali. Jsme vázáni smlouvou s Aston Martinem a projekt Audi převzal můj přítel Colin Kolles, dřívější generální manažer týmu F1 Force India.

Máte s benzínovými motory Aston Martin skutečně šanci bojovat o absolutní vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce na francouzském okruhu?

Myslím, že ano, ale bude to těžké. Nikdo neví, co udělají změny technických předpisů v praxi.

Použijete loňská šasi Lola, nebo postavíte nová auta?

Použijeme loňský skelet, ale vše ostatní bude nové, včetně aerodynamiky i motoru. Řeší to Aston Martin Racing ve spolupráci s Lolou, už se na letošní verzi auta těšíme.

Pojedete opět celý seriál Le Mans Series?

Určitě, a to se dvěma vozy jako tovární tým Aston Martin Racing. Čtyřiadvacetihodinovku Le Mans pojedeme možná se třemi vozy.

Už víte, kteří jezdci pojedou seriál a koho čeká slavný závod 24 hodin Le Mans?

Zatím jsou jasní můj syn Jan, dvakrát za sebou nejmladší účastník v Le Mans, a dále Tomáš Enge s Němce Stefanem Mückem, o něhož se od letoška starám i jako manažer. Piloty v týmu budou i Švýcar Harold Primat a Brit Darren Turner, o dalších jezdcích se jedná. Zájem startovat s námi v Le Mans projevil i jeden mistr světa formule jedna, jenže jeho současný zaměstnavatel mu to zatím nepovolil.

Jde o Hamiltona, když Aston Martin je britská firma?

Bohužel, jméno prozradit zatím nemohu, čekáme na definitivní verdikt jeho zaměstnavatele.

Jaký je vůbec letošní program jezdců, jejichž manažerem je BPA?

Sezóna ještě není úplně naplánovaná. Vedle závodu Le Mans a s ním spojené série pojedeme mistrovství republiky na okruzích s Mercedesem AMG. V rallye, doma i v zahraničí, budou startovat Václav Pech, Martin a Josef Semerádovi s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Filip Salaquarda a Erik Janiš pojedou Formuli Master v týmu ISR. O Jarka Janiše má zájem Spyker, ale není to úplně domluveno.

Proč jste se rozešli s Romanem Krestou?

Rozchod byl vzájemný. Roman to chce zkusit s Peugeotem, kde my zatím nemáme obchodní zájem. Navíc by to byl mezi ním a Pechem opět trochu bratrovražedný boj, který by nesl zbytečné náklady.

Budete i vy osobně startovat v domácím okruhovém šampionátu?

Pojedu s Mercedesem AMG/DTM, nevylučuji ale ani start s vozem Aston Martin třídy GT1 nebo i s Astonem Martin kategorie LMP1, pokud by šlo o boj v absolutním pořadí.

Reklama

Související témata:
  Velká cena Číny - sprint dnes 05 : 00
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
  Velká cena Číny - kvalifikace dnes 09 : 00
20240420T09 : 00:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články