Hlavní obsah

Charouz o vítězství v Barceloně: Po minimu testů v triumf nikdo nedoufal

Pavel NovotnýSport.cz

Premiéru jako hrom si při nedělním závodu 1000 kilometrů Katalánska odbyl tovární tým Aston Martin a s ním také dvojice jezdců Jan Charouz a Tomáš Enge. Čeští piloti spolu s německým kolegou Stefanem Mückem šestihodinový maratón na okruhu v Barceloně vyhráli a postarali se o významný zápis do dějin českého motoristického sportu. „Vyhráli jsme hned první trénink, což byla velká motivace,“ říká v rozhovoru pro Sport.cz Charouz.

Foto: BPA/Petr Frýba

Česko-německá posádka ve složení Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke vyhrála s továrním vozem Aston Martin závod 1000 km Katalánska.

Článek
Fotogalerie

Premiéra nového vozu Aston Martin dopadla na výbornou. Naznačil již průběh závodního víkendu, jak vysoko můžete myslet?

Měli jsme s vozem velmi málo natestováno a panovala značná nejistota, zda vůbec závod vydrží. Projekt Aston Martinu se rozběhl až na konci ledna a ještě nikdy jsme s autem nejeli šest hodin vkuse. Vyhráli jsme ale hned první trénink, což byla velká motivace.

Jak probíhal samotný závod?

Až do startu jsme řešili problémy s řazením, které nás připravily i o lepší místo v kvalifikaci. Měli jsme strach, že to ovlivní i závod, naštěstí se to ale podařilo opravit. V samotném závodu bylo důležité nedělat žádné velké chyby, vyvarovat se kolizím. V závěru jsme měli štěstí, že na trať vyjel safety car a mohli jsme se dotáhnout na vedoucího jezdce.

Spolu se Stefanem Mückem jste se loni v Barceloně blýskli třetím místem s prototypem vozu týmu Charouz Racing System. Jak vám tenhle úspěch pomohl letos?

Každý závod pomůže, každá jízda je nová zkušenost. Závodění v Barceloně bylo dobré na naučení orientace na trati a předjíždění pomalejších aut, kterých je na dráze hodně. Katalánský okruh máme rádi, vyhovuje nám. Trať je vcelku široká a je na ní hodně míst na předjíždění, člověk tolik neztratí. Ve vítězství ale nikdo nedoufal. Konkurence byla i přes absenci elitních vozů s dieselovými motory veliká, větší než loni. Skončili jsme o deset sekund před druhým, což je neuvěřitelné. Loni vyhrál Peugeot stylem start-cíl a určitě to nebylo tak zajímavé.

Závěr závodu byl dramatický, jak jste jej v boxech prožívali?

Všichni jsme stáli a hypnotizovali televizi. Byla cítit velká nervozita, osobně mi přijde příjemnější být ve voze. Člověk se soustředí jen na sebe, necítí tu zjitřenou atmosféru okolo.

Loni s vámi bouřlivě slavil i šéf Aston Martinu David Richards. Jak reagoval letos?

David byl šťastnější než my všichni dohromady. Dokud nezjistil, že mu rozbili auta na Portugalské rallye. To mu tu radost docela pokazilo.

Co vám napověděl první letošní závod směrem k vrcholu roku, červnové čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans?

Je to hlavně zkušenost, test auta. Le Mans je přece jen o něčem jiném. Bude tam ještě víc aut, třeba speciály od Audi a Peugeotu, jede se čtyřikrát déle... Potřebujeme ještě hodně věcí vyzkoušet, máme naplánovaný 36hodinový test, který z auta vytáhne maximum. Je důležité mít rychlé, současně ale konstantní auto. V Le Mans vyhrává ten, kdo nemá problémy a kolize. Není to o tom, kdo je nejrychlejší.

Nastavili jste laťku hodně vysoko. Pojedete na 24 hodin Le Mans s cílem vyhrát?

Letos je to padesát let, co Aston Martin v Le Mans vyhrál a shodou okolností také v barvách společnosti Gulf. Cílem je tedy samozřejmě celkové vítězství, tým to tak propaguje. My budeme dělat vše, co je v našich silách, ale bude to těžké. Týmy Audi a Pegeot to rozhodně nevzdají. Audi má nové auto, je prý mnohem rychlejší, než to staré. Šance, že to dopadne dobře, ale je. Musíme se snažit jet čistě a nedělat chyby.

Reklama

Související témata: