Hlavní obsah

Sauto.cz Racing Team vstoupil do nové sezóny vítězně

BRNO

Mezinárodním mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích suverénně vyhrál Sauto.cz Racing Team. Posádka Antonín Charouz, Jarek Janiš, Peter Kox, Václav Nimč s vozem Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM opanovala při Jarní ceně Masarykova okruhu 2009 vytrvalostní závod Divize 4. Dobře si vedl i druhý vůz týmu, za jehož volantem se s Antonínem Charouzem střídali Stefan Mücke a Tomáš Enge.

Foto: BPA/Petr Frýba

Vůz Sauto.cz Racing Team na Mezinárodním mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích

Článek

Zmíněná trojice s přehledem kroužila na vedoucí pozici, ze které ji vyřadil až smolný incident v boxech.

Nejlépe se start podařil Václavu Nimčovi, Antonínu Charouzovi patřila třetí pozice, mezi oba mercedesy se prosmýklo konkurenční Audi. „„Výjimečně dobře se mi povedl start, perfektně jsem se do něj trefil. Pak už jsem si jenom hlídal pozici za sebou, držel jsem rychlost, abych auto lehce pošetřil, ale při tom neztratil pozici,“ neskrýval spokojenost Václav Nimč.

Jako první z favoritů zamířil k mechanikům a k výměně jezdců mercedes s číslem 1. Stefan Mücke se na trať vracel se ztrátou jednoho kola na vedoucí dvojici. Mücke pokračoval ve výborné jízdě, těsně před vypršením první třetiny závodu dostihl vedoucí vůz a začal ujíždět. Jarek Janiš, jenž jako druhý usedl do kokpitu mercedesu se startovním číslem 11, držel třetí pozici a postupně se začal dotahovat na průběžně druhé Audi.

Největší drama se odehrálo v boxech

Největší drama se však neodehrálo na závodní dráze, ale v boxech. Když Stefan Mücke zamířil z vedoucí pozice do boxů, aby se nechal vystřídat Tomášem Engem, doplatil Sauto.cz Racing Team na nadměrný zájem zástupců médií, kteří při výměně jezdců doslova obsypali vůz. Ve chvíli, kdy český jezdec vyrazil zpět do pit lane, nebyl přes fotografy a kameramany vidět přijíždějící černý vůz jednoho ze soupeřů, došlo ke kontaktu a drobnému poškození mercedesu. Liberecký závodník přesto vyrazil na trať, jenže po odjetí jediného kola se uvolnila a odletěla kapota jeho vozu. Pro posádku Charouz, Mücke, Enge tak závod skončil.

„Je mi líto, jak skončilo auto se startovním číslem jedna. Doplatili jsme na obrovský zájem novinářů a fotografů, protože na pit lane stálo příliš mnoho lidí. Do budoucna to budeme muset řešit s pořadateli. Mrzí mě to, protože za to nikdo z našich kluků nemohl,“ posteskl si Antonín Charouz. Vedení v závodě převzal druhý červeno-černo-stříbrný Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM, za jehož volantem v tu chvíli seděl Peter Kox. Jak Nizozemec, tak následně Antonín Charouz zvládli finále závodu perfektně, jako první projeli i pod šachovnicovým praporem a společně s Václavem Nimčem a Jarkem Janišem si na svá konta připsali deset bodů za vítězství. „Těší mě, jak jsme jeli v úvodu, kdy konkurenční Audi pilotoval Tomáš Kostka,“ dodal Charouz.

Enge: I takové věci se stávají

„Když jsme dokončili pit stop, byl jsem vypuštěn z boxů akorát v okamžiku, kdy boxovou uličkou projížděl jeden ze soupeřů. Došlo ke kontaktu, při němž byl náš vůz lehce poškozen a po objetí jednoho kola mi odletěla kapota. S vozem by se asi dalo jet dál, ovšem hrozilo větší poškození, proto jsme skončili. Bohužel, i takové věci se stávají. To jsou závody,“ vzal nešťastný karambol sportovně Tomáš Enge.

V neděli je na programu Jarní ceny Masarykova okruhu 2009 sprint Divize 4 nad 2000 ccm. Na start závodu se ve 12 hod s Mercedesy Sauto.cz Racing Teamu postaví Antonín Charouz a Václav Nimč.

Reklama

Související témata:
  Velká cena Číny - sprint dnes 05 : 00
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
  Velká cena Číny - kvalifikace dnes 09 : 00
20240420T09 : 00:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články