Hlavní obsah

Bude to maso, říká Vršecký o nové podobě truckových závodů

Již za necelé dva týdny se na okruhu v nizozemském Assenu rozburácejí motory nejtěžších závodních speciálů a v barvách týmu Buggyra vyrazí za obhajobou evropského šampióna český pilot David Vršecký. Třiatřicetiletý závodník překonal během přípravy vleklé potíže s levým ramenem a žebry a hlásí plnou připravenost. „Změny na voze se ale projevily víc než dobře,“ pochvaluje si.

Foto: Libor Zavoral, ČTK

Úřadující vítěz Evropského poháru tahačů David Vršecký.

Článek

Vstupujete do sezóny, v níž vás čeká obhajoba titulu. Jak probíhala příprava?

Bohužel ji ovlivnily problémy s ramenem, žebry a zády. V jednu chvíli mi nebylo vůbec do zpěvu, ale už jsem znovu v plném tempu a myslím, že jsem ztrátu dohnal.

Z čeho pramenily vaše problémy?

Dost často si při brzdění podřazuji, takže v zatáčkách ovládám vůz jen levou rukou. To je samo o sobě hodně namáhavé a když k tomu ještě bouchnete kolem o obrubník... Levé rameno a žebra na levé straně tím strašně trpí.

Do startu Evropského poháru nezbývají ani dva týdny. Potíže jsou zažehnány?

Musím zaklepat, je to paráda. Ale když mi vypadávala žebra a nemohli jsme je dostat zpátky, to moc příjemné nebylo. (smích)

Lékařský zákrok potřeba nebyl?

Bráním se operaci, chci to dát dohromady cvičením. Byl to ale běh na dlouho trať. Pomohlo protahování a narozdíl od předešlých let jsem jel spíš na sílu než nabírání fyzičky, kdy jsem třeba hrál squash do padnutí.

Takže jste přibral svalovou hmotu?

Já spíš vedu megaboj, abych neshodil. Tři kila nabírám několik měsíců, pak odjedu na dovolenou a vrátím se o pět kilo lehčí. Hrůza. Arnold ze mě asi nebude, ale váhy na činkách se postupně zvyšují a mám dobrý pocit, že nechodím do fitka zbytečně.

Pojďme k letošní sezóně, v níž se závody jedou podle nového formátu. Co říkáte na systém dvou závodů, přičemž v tom druhém si nejlepší osmička prohodí na startu pořadí?

Já jsem pro každou změnu, ale nejsem si jistý, zda je tohle to pravé. Rozdíl mezi prvním a osmým je značný a všichni se budou drát dopředu. V úvodu to bude dobré maso, o kontakty rozhodně nebude nouze. Snad se to komisařům podaří uhlídat a závody se nebudou dohrávat u zeleného stolu. Každopádně to ale bude dobrý adrenalin.

Jak probíhaly testy týmu Buggyra v Mostě? Posílily před prvním závodem v nizozemském Assenu vaše sebevědomí?

Byl jsem po Mostu docela unavený. Z ničeho jsme za dva dny natestovali dva víkendy, to byl hrozivý skok. Změny na voze se ale projevily víc než dobře. Máme silnější a lépe ovladatelnější motor, kus práce se odvedl na brzdách i trakci. Ne že bychom zrychlili o sekundy, ale i desetiny dělají dost.

Když jsme u rychlosti... Jak si užíváte svého Ferrari F430, které jste dostal za loňský titul?

(se smíchem) Když se podívám na formuli 1, tak mi ostuda nedovolí, abych ho vytáhl ven. Jak se blíží závody, tak raději nejezdím, aby mi to někdo nepoplival.

Ještě před propadem Ferrari ve formuli 1 jste ale něco stačil najet, ne?

Asi čtyři tisíce kilometrů. To není auto na každý den, ale když už se vyjede, tak kilometry nabývají samy. Na nákupy to není, kufr je moc malý. (smích)

Reklama

Související témata:
  Velká cena Číny - kvalifikace na sprint dnes 09 : 30
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint