Článek
V Silverstonu vám „stačilo“ dojet na pátém místě a průběh závodu napovídal, že jste si triumf pojistili prakticky bez problémů…
Jeli jsme bez chyby a žádný závažnější problém jsme si nevytvořili. Auto fungovalo také bezvadně. Měli jsme za úkol dojet na bodech do cíle a každé lepší umístění byl jen bonus. To byl v podstatě cíl pro celou sezónu: jet co nejoptimálněji a pravidelně bodovat. To se nám povedlo z celého startovního pole nejlíp a proto jsme celkově vyhráli.
Takže se na trati žádný zádrhel neobjevil?
Větší ne, měli jsme jen menší problém s pneumatikami, které asi vlivem počasí na dráze neseděly podle představ. Nám šlo ale hlavně o to dokroužit do cíle, což se podařilo.
Když vám nefungovaly stoprocentně pneumatiky, co vám běželo hlavou při pohledu na ocelově šedé nebe nad Silverstonem? Nakonec naštěstí nespadla ani kapka…
Pro bezpečnost to bylo určitě lepší. Vzpomněl jsem si na závod tady v roce 2005, i když jsem zde osobně nejel. To se spustil šílený déšť, voda tekla úplně všude. Byla spousta havárií, hodně vozů skončilo mimo trať. Průběh závodu by déšť asi zdramatizoval, ale i pro diváky bylo lepší, že nezmokli.
Kam řadíte triumf v Le Mans Series ve vaší bohaté motoristické kariéře?
Určitě se dá srovnat s vítězstvím ve formuli 3000 nebo s tím, že jsem usedl do vozu formule 1. Každý z těch úspěchů má něco do sebe, každý je ale tak trochu o něčem jiném. Každopádně je to jeden z největších.
Už máte jasno o příští sezóně?
Rád bych zůstal v Aston Martinu, kde působím od roku 2005, kdy se značka vrátila k závodění. Zatím ale není nic jisté a ani sám tým ještě nemá jasno, zda bude pokračovat. Já samozřejmě doufám, že do toho půjdeme dohromady znovu. A že obhájíme celkové vítězství v seriálu, ale také vylepšíme letošní skvělé čtvrté místo z 24 hodin Le Mans.
Ve zbytku sezóny váš čekají již jen závody v rallyesprintu?
Příští víkend ještě pojedu v Brně s vozem DTM české mistrovství divize 4. V rallye mě poté čekají dva závody a nejspíš i tradičně Pražský rallyesprint.