Článek
Vršecký vyhrál měřený trénink a měl nejvýhodnější pozici na startu, kterou také proměnil ve vítězství v závodě. "Pracovali jsme na novém nastavení auta, které má vést k menšímu opotřebování pneumatik. Auto jelo skvěle, tak jsem hodně spokojený," řekl Vršecký spolupracovníkovi ČTK.
Před závodem s handicapem, před kterým si osmička nejlepších otáčí pořadí, se rozhodl přizpůsobit taktiku tomu, že se ocitl v obležení konkurenčních vozů MAN. "Hlavní je dojet," řekl Vršecký před startem.
Taktiku dodržel a po klidnějším rozjezdu se pak dvě kola před cílem propracoval na třetí místo za dvojici Albacete, Jochen Hahn. Německý soupeř podle Vršeckého také taktizoval. "Po startu jel dvě kola skvěle, pak ale nečekaně zvolnil. Když ho předjel značkový druh Albacete, rázem přidal a souboj se mnou pojal velmi prestižně," uvedl Vršecký, kterému ale i třetí místo stačilo k tomu, aby se stal nejúspěšnějším pilotem prvního dne v Le Mans.
František Vojtíšek s renaultem bral bod za jedno desáté místo.
Devátý závod ME tahačů v Le Mans: |
1. jízda: 1. Vršecký (ČR/Buggyra) 23:40,347, 2. Albacete (Šp./MAN) -1,29, 3. Bösiger (Švýc./Buggyra) -4,90 ...10. Vojtíšek (ČR/Renault) -56,89. |
2. jízda: 1. Albacete 23:39,532, 2. Hahn (Něm/MAN) -1,592, 3. Vršecký -2,344, ...11. Vojtíšek -45,688. |
Pořadí ME: 1. Vršecký 411, 2. Albacete 408, 3. Hahn 298, ...9. Vojtíšek 88. |
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra (Bösiger, Vršecký) 789, 2. MAN/Hahn (Hahn, Szóbi) 526, 3. Renault (Altenstrasser, Vojtíšek) 413. |