Hlavní obsah

Vršecký se těší na rekordní pokus a baví ho vymýšlet změny

PRAHA

Z důvodů pozdnějšího zahájení sezóny, hodlá trucková stáj Buggyra v čele dvojnásobným mistrem Evropy v závodech tahačů Davidem Vršeckým překvapit fanoušky jednorázovou akcí.

Článek

„Letos začíná osmidílný mistrovský seriál až koncem května v Missanu, a tak se chceme ukázat už o něco dřív,“ sdělil týmový manažer Jan Kalivoda. „V polovině dubna se David pokusí o překonání světového rekordu, ale půjde trochu o něco jiného než byly jeho předchozí zápisy. Máme o projektu své představy, které ještě nechceme konkretizovat. V těchto dnech jednáme s majiteli okruhů a vypadá to, že by se k rekordnímu pokusu došlo za hranicemi, i když by lokalita neměla být příliš vzdálená,“ pokračoval trochu tajemně boss stáje.

Vršecký má na svém kontě dva světové rychlostní rekordy. První vytvořil počátkem roku 2004 v dubajské poušti. Na letmém kilometrům tehdy dosáhl hodnoty 281,723 km/h. Koncem roku 2008 si pak připsal primát na kilometrové trati s pevným startem, když na letišti v Panenském Týnci dosáhl rychlosti 171,878 km/h.

„Spekuluje se, jestli rekord pojedeme s speedovým nebo raceovým autem. V druhém případě by to mohlo být spojené s nějakým zátěžovým testem,“ prozradil Vršecký. „Zatím jde o úvahy, které časem upřesníme. Každopádně se na to těším, jakýkoliv rekord je výzva. Po dlouhé zimě by bylo příjemné něčeho dosáhnout.“

Novinka číslo dva

Pokus o zatím nespecifikovaný rekord není jedinou novinkou roudnického týmu. Ke změnám došlo i po odchodu dlouhodobého technického ředitele Maria Kresse. Do konstrukce se tak posunul právě Vršecký, který se v Buggyře za léta působení zapojoval do vývoje všech vozů.

„Vývoj teď probíhá trochu jinak. O všem diskutuji a radím se s inženýry. Na změnách se vlastně domlouváme. Řekneme si třeba, že půjdeme určitou cestou, protože nám může přinést efekt,“ vysvětloval postup čtyřiatřicetiletý milovník létání a vodního lyžování.

„Docela mě to baví, jsem pro každou změnu. Ty se už v minulosti vždycky testovaly jako první na mém autě. Byl jsem u všech novinek, auta mi nejsou cizí, znám je dopodrobna. Nic moc nového se na nich ale už vymyslet nedá, jde spíš o to pohrát si s některými detaily. Věřím, že se to s pozicí jezdce dá skloubit. Ostatně i Martin Koloc už před lety praktikoval něco podobného, co jsem teď začal dělat já.“

Zatím není jasné, kdo bude v jubilejní desáté sezóně stáje vedle Vršeckého druhým pilotem. „Jednáme jak s dosavadním jezdcem Markusem Bösigerem, tak i s některými dalšími zájemci,“ sdělil Kalivoda. Podle něj se v Roudnici přes zimu nejvíce pracovalo na změně, kterou si vyžádaly nové předpisy. „Ty od letoška zakazují dvojité turbo, takže s tím bylo práce nad hlavu,“ dodal.

Reklama

Související témata: