Hlavní obsah

Vršecký si nedělá z dvojrole těžkou hlavu, chce mít zase nejrychlejší auto

PRAHA

K řadě změn došlo přes zimu v závodní stáji Buggyra. Před jubilejní desátou sezónou se musela vypořádat hlavně s odchodem německého technického ředitele Maria Kresse, v týmu už není ani Švýcar Markus Bösiger, evropský šampión tahačů z roku 2007 a poslední dvě sezóny dvojka za jeho nástupcem na trůnu Davidem Vršeckým. K tomu museli v roudnické centrále stáje zareagovat i na nové technické předpisy, a to vše znamenalo hlavně zvýšené úsilí na všech postech.

Foto: www.buggyra.com

David Vršecký zastává od letoška ve stáji Buggyra dvě funkce a je se svou pozicí spokojený.

Článek

„Mario chtěl rozvíjet své soukromé aktivity. Koncem minulého roku jsem se rozešli v dobrém, ale to jsme netušili, že zamíří k nově vznikající konkurenci,“ uvedl šéf stáje Jan Kalivoda s tím, že Kress by měl posílit renovovaný tým Renault, kam za ním zamířil i Bösiger. „Nevím, moc se mi takový postup nezdá. Třeba ve formuli 1 si dal Ross Brawn po odchodu z Ferrari rok pauzu, než se vydal vlastní cestou...“

Své nápady může jako jezdec hned posoudit

V Buggyře museli vymyslet, jak se obejít bez dlouholetého technického bosse, ale řešení se našlo docela snadno. Vedle své profese pilota se začal na vývoji tahačů podílet i Vršecký. „Není to pro mě zase tak velká změna. Už dříve jsme o všem diskutovali s Mariem a Robinem Dolejšem,“ zmínil úřadující šampión hlavního inženýra týmu. „Teď už to budeme táhnout jen ve dvou, ale ono to poslední dobou probíhalo vlastně tak, že se Mario staral hlavně o Markusův vůz. Cíl máme pořád stejný - připravit co nejrychlejší auto,“ vyjádřil se o své dvojroli Vršecký, jinak milovník létání a vodního lyžování.

„S Davidem se výborně spolupracuje. Už v předcházejících letech byl u všech novinek, auta mu nejsou cizí, zná je dopodrobna. Změny se vždycky nejdřív zkoušely na jeho vozech. Je skvělý testovací jezdec, umí výborně předávat poznatky z testů i závodů. Teď má možnost si novoty sám vymýšlet a hned si je otestovat,“ chválil svého koledu Dolejš.

Vršecký cítí, že mu přibylo práce a starostí, ale věří, že se dají obě pozice skloubit a nedělá z dvojrole žádný problém. „Mám toho víc než jsem byl zvyklý, ani nemám kdy se proletět na ultralightu. Bylo to ale spíš kvůli nepříznivému zimnímu počasí, které to v posledních týdnech skoro vůbec nedovolovalo,“ postěžoval si naoko čtyřiatřicetiletý jezdec.

Bude novým jezdcem týmu Němec Nittel?

V osmidílném seriálu bude mít opět jen jediného českého soupeře. Veterán Frankie Vojtíšek se letos nedomluvil na spolupráci s Renaultem a sezónu vynechává. Staronovou tváří bude naopak Adam Lacko, který se po tříleté přestávce vrací za volant závodního kamiónu a s tovární podporou automobilky MAN bude startovat v barvách rakouského Truck Race Teamu Allgäuer. „Adam toho v tahačích už dost odjel. V pauze, kdy jezdil jiné šampionáty, určitě vyzrál a tady může jen překvapit,“ zatipoval si Vršecký.

Letošní seriál Evropského poháru tahačů začne netradičně až v květnu na italském okruhu v Missanu. foto: /www.buggyra.com

Buggyra zvolila na úvod sezóny pokus o světový rekord, při němž chce 13. dubna na německém okruhu Eurospeedway v Lausitzu hlavně otestovat nový motor. Ten museli její technici vyvinout kvůli zákazu dvojstupňového turba, které roudnická stáj jako jediná z celého pole startujících v Evropském poháru tahačů používala. „Potřebujeme získat data, abychom věděli, co agregáty vydrží na plný výkon,“ sdělil pilot.

Jméno Bösigerova nástupce stáj ještě nepotvrdila, jedná údajně se třemi kandidáty. Od podzimu je ale v nejužším kontaktu s úspěšným rallyeovým jezdcem Uwe Nittelem. A protože Němec má asistovat při rekordním pokusu na Lausitzringu a tento týden se zúčastní i testování v Mostu, je tou nejpravděpodobnější variantou právě čtyřicetiletý Nittel.

Sezóna začíná až letos koncem května v italském Missanu. Pak se kalendář nahustí, ale Buggyra hodlá zajet v srpnu navíc do Smolenska, kde by se měl uskutečnit volný závod. „Chceme se tam ukázat, jde o nové trhy. Otázkou však je, jestli Rusové stačí nový okruh včas připravit,“ dodal Kalivoda.

Reklama

Související témata:
  Velká cena Číny - sprint dnes 05 : 00
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
  Velká cena Číny - kvalifikace dnes 09 : 00
20240420T09 : 00:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články