Rubriky:

Ostatní

Stáj Buggyra prý může před rekordy zastavit jen deštivé počasí

12. dubna 2010 21:14 - PRAHA

Aprílové rozmary posledních dnů mohou ohrozit plány týmu Buggyra, který chce v úterý na německém okruhu Eurospeedway u Lasitzu překonat najednou čtyři světové rekordy v jízdě s tahačem. Něco takového může dvojnásobný evropský šampión David Vršecký zvládnout pouze v případě, že bude dráha odpovídat rekordním parametrům, to znamená, že nebude pršet, což je ale v těchto dnech jev naprosto běžný.

 

www.buggyra.com

„Zatím to na Lausitzringu vypadá dobře. Asi deset minut po našem příjezdu přestalo pršet a začalo svítit slunce. Během hodiny a půl okruh vyschnul, ale situaci sondujeme a na úterní poledne sháníme detailní předpověď počasí,“ hlásil z dějiště akce boss roudnické stáje Jan Kalivoda. Existuje ovšem i varianta, že se rekordní pokus neuskuteční. „Pokud by bylo jasné, že bude pršet a po asfaltu poteče voda, nemá cenu, aby David vyjížděl z boxů. To by maximálně stokilometrovou rychlostí kroužil kolem dokola, což by bylo k ničemu.“

Nová podoba závodní tahače vypadá agresivně

Podle posledních zpráv by ale mělo všechno proběhnout podle stanoveného harmonogramu. „Místní meteorologové mě ubezpečili, že pravděpodobnost deště je pouze desetiprocentní,“ zjistil sportovní ředitel Buggyry. Vršecký je držitelem už dvou rekordů. První vytvořil zkraje roku 2004 v Dubaji. Na letmém kilometru jel tehdy pouští rychlostí 281,723 km/h. Koncem roku 2008 pak svou rekordní žeň rozšířil na kilometrové trati s pevným startem, když na letišti v Panenském Týnci dosáhl s rychlostním speciálem hodnoty 171,878 km/h.

Letošní pokusy mají být ovšem o něčem jiném. Zatímco v předchozích jízdách šlo hlavně o rychlost, při hodnotách 100 kilometrů, 100 mil, hodinovka a 500 km půjde o vytrvalost. „Vzhledem k tomu, že jsme kvůli zákazu dvojitého turba museli připravit nové agregáty, bereme naší snahu spíš jako zátěžový test před závodní sezónou. Proto také máme na Lausitzring ostrá závodní auta a ne s rychlostní speciály,“ vysvětlil Kalivoda.

Bez ohledu na počasí je Vršecký spokojený s tím, jak se týmu podařilo auto na sezónu Evropského poháru připravit. „Při nedávném testování v Mostě  se ukázalo, že jsme postavili vůz s ambicemi vyhrávat,“ prohlásil jezdec na autodromu nedaleko Drážďan. „Máme nový motor, který by měl v úterý dostat nevídaně zabrat. Co se nové podoby auta týče, letos pojedeme v národních barvách. Kombinace červené, modré a bílé je hodně povedená. Auto vypadá zdravě agresivně.“

Vršecký pojede proti časům slavného rekordmana

Stávající světová maxima drží už z třicátých let minulého století Brit George Eyston, někdejší slavný závodník a později specialista na automobilové rychlostní rekordy. Třikrát byl dokonce držitelem absolutního automobilového maxima, jeho poslední zápis činil úctyhodných 575,21 km/h. Rekordní hodnoty tahačů jsou samozřejmě mnohem nižší, ale i tak nebudou pro Vršeckého „snadným soustem“.

Podle německého jezdce Ronalda Rehfelda čeká českého pilota na klopeném oválu stavěném i pro americké formulové série náročný úkol. Na překonání nejdelší vzdálenosti bude muset udržet skoro tři hodiny průměr 180 km/h. Rehfeld varuje především před zatáčkami, které vypadají na první pohled jednoduše. „Jsou ale hodně zrádné, jezdec si je musí pořádně najet a hlavně udržet koncentraci. Přesto si myslím, že Buggyru může zastavit pouze počasí,“ zatipoval si Němec.

Ještě v sobotu Vršecký testoval v Panenském Týnci. Vyzkoušel i akcelerace v rychlostech přes 220 km/h. „Taktika je jasná. Každý okruh musím projet, maximálně za 1:07 minuty. Pokud dodržím stanovené tempo, připíše si Buggyra na své konto další světové rekordy,“ dodal optimisticky.

Vršecký bude útočit na tyto rekordní průměry
100 kmGeorge Eyston169,9631937
100 milGeorge Eyston169,9471937
500 kmGeorge Eyston159,0351936
1 hodinaGeorge Eyston169,9471937
Za distancí je jméno dosavadního rekordmana, rychlostní průměr a datum

Milan Novotný, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ostatní

Filtr článků - Ostatní