Rubriky:

Ostatní

Druhý závod šampionátu ČR v driftování

17. května 2010 09:14

V sobotu 8. května proběhl druhý závod Mistrovství České Republiky v Driftování pod názvem Czech Drift Series. Jel se jako součást největšího tuningového srazu v Čechách, který se skrývá za jménem Mimoňské Války. Závodní trať se nacházela o něco dál od centra dění, než tomu bylo v minulých letech, ale díky tomu se mohla postavit velmi rychlá divácky zajímavá trať. Pro jezdce byla trať obtížnější a víc náročná na výkon vozu.

 

Daniel Rambousek

Do závodu se přihlásilo 13 jezdců a dva pouze na trénink (E30 s motorem z M3 3.0 a Nissan Skyline R33) – snad budou startovat již v příštím závodě. Kvalifikace potvrdila náročnost tratě a pouze první dva jezdci kvalifikace dokázali projet trať se všemi clipping pointy (1. místo kvalifikace Jan Baláž, 2. Zdeněk Wertheim, 3. Stanislav Bezouška). Nejen tvar tratě jako takové byl záludný pro jezdce, ale také povrch jako takový. Střídal se totiž beton (na kterém mizí pneumatiky, má velkou přilnavost a pneumatiky tak kouří málo) s hrubým asfaltem (který naopak velmi klouže). Po kvalifikaci odstoupil Lukáš Kult, který se ve svých kvalifikačních jízdách vždy přetočil a nechtěl tak riskovat poškození svého BMW M3 v battlech.

V osmifinále (druhé sérii battlů) byly všechny jízdy rozhodnuty přetočením některého z jezdců, trať byla opravdu náročná. Jedinou výjimkou byl battle mezi stávajícím mistrem ČR Stanislavem Bezouškou a Karlem Bourou. Standa v tomto závodě startoval s vozem BMW M3 E36 3.0, protože jeho vůz měl závadu diferenciálu (špatná svornost). Tuto M3 jsme mohli v loňském roce vidět také na závodní dráze, akorát za jejím volantem byl František Brabenec, který se rozhodl tento rok nezávodit. Karel Boura změnil oproti loňské sezóně svou Toyotu AE86 na modernější Nissan Silvia S15. Motoru sr20det však zůstal věrný. Nyní zpět k battlu, v první jízdě udělal Standa osobní chybu a přetočil se, Karlovi stačilo k postupu pouze zajet jízdu nejhůře 1:9, jenže opět došlo na trať a v poslední zatáčce díky přechodu z betonu na asfalt se přetočil. Nyní bylo skóre vyrovnané a mohlo se začít odznovu, v první jízdě oba jezdci ukázali, že se toho nebojí a že jejich předešlé vyrovnané skóre není náhodou a tak první jízda stále nerozhodně 5:5, druhá jízda se bohužel u Karla neobešla bez drobných chyb a Standa ho díky velkému tlaku porazil 7:3.

V semifinále proti sobě nastoupili Jan Baláž se Stanislavem Bezouškou a Ladislav Bezouška se Zdeňkem Wertheimem. První jízda Jana Baláže se Standou Bezouškou dopadla nerozhodně 5:5 a vypadalo to na velmi zajímavý souboj o postup do finále. Bohužel se tak nestalo kvůli technické závadě Jana Baláže, kdy mu v první zatáčce prasklo víko diferenciálu, a v poslední zatáčce se diferenciál vzpříčil a přetrhla se tak poloosa. Konec vyhlídek na finálovou jízdu. Souboj Zdeňka Wertheima a Ladislava Bezoušky byl velmi těsný a skončil po prvním battlu s výsledky 5:5 v první jízdě a 4:6 v jízdě druhé.

Finálová jízda mezi bratry Bezoušky se víceméně rozhodla již v prvním kole, kdy se Standa přetočil a usnadnil tak bráchovi postup na první místo. V druhé jízdě nedokázal Standa s novým vozem vyvinout potřebný tlak a tak jízda dopadla 5:5 a z prvního místa se mohl radovat Ladislav Bezouška.

Děkujeme všem jezdcům za předvedené výkony a doufáme, že se na dalším závodě uvidíme s více jezdci i diváky, protože podívaná za to opravdu stojí. Více informací o dalších závodech na oficiálním webu MČR v Driftování www.driftchallenge.cz.

Video ze závodu: http://vimeo.com/11593825

Zrušit


Časová osa: Ostatní

Filtr článků - Ostatní