Článek
„Od roku 2002 máme druhé auto řešené zákaznickým způsobem, zahraniční jezdci si de facto platili možnost startovat v našem týmu. Probíhala jednání, klademe si nějaké podmínky. Jezdci musejí splňovat určitá kritéria, nejen finanční, ale také jezdecká. A bohužel jsme došli k závěru, že momentálně takový zájemce není. Proto jsme se rozhodli vstoupit do sezóny jen s jedním závodníkem a budeme se starat jen o jedno auto,“ vysvětlil na úterní tiskové konferenci manažer týmu Jan Kalivoda. Jednání prý ale stále probíhají a je možné, že se během sezóny některý z pilotů s druhou buggyrou představí mimo šampionát. „Z hlediska sběru dat by bylo dobré mít na trati dvě auta,“ podotkl Kalivoda.
Tým se navíc musel vyrovnat s tím, že jej opustil zkušený německý konstruktér Mario Kress, který se rozhodl vybudovat vlastní stáj. Jeho roli přebral hlavní inženýr Robin Dolejš a částečně i samotný Vršecký. „Mám letos novou funkci, která částečně zastupuje Maria. Je to velká změna a asi to nebude jednoduchá cesta. Přesto věřím, že budeme úspěšní jako doposud. To že pojedu sám neberu jako tragédii. Vždycky jsem bojoval sám za sebe, i když jsme jezdili ve dvou. Malinká ztráta to je, ale zase se můžeme víc koncentrovat na jedno auto,“ věří evropský šampión dvou uplynulých sezón.
V Misanu cílem stupně vítězů
Stejně jako prakticky každý rok, i před startem letošního ročníku poháru se museli v Buggyře srovnat s mnoha změnami. Od letošní sezóny platí zákaz použití motoru s dvojitým turbem, který Buggyra ještě loni používala, a musela proto pohonnou jednotku předělat. „S motorem jsme naprosto spokojení, vůbec jsme se o něj během testů nemuseli start. Najezdil bez jediného problému tisíc kilometrů,“ přiblížil Dolejš. Nová jsou také pravidla o použití pneumatik i bezpečnostní předpisy.
Významnou proměnou prošel formát měřeného tréninku určujícího postavení na startu. „Pojede se na dvě části. Z první postoupí nejlepších deset do tzv. superpole. Bude to atraktivní, protože jinak byl měřený trénink zajímavý jen pro jezdce. Finále bude na jedno, maximálně na dvě kola a bude to náročné. Od výsledku tréninku se odvíjí úspěch celého víkendu,“ poznamenal Vršecký.
Vzhledem ke změnám v týmu i reglementu se čtyřiatřicetiletý trucker nechtěl pouštět před startem sezóny do spekulací o šancích na rekordní třetí titul v řadě. „Uvidíme, jak se bude sezóna vyvíjet. Do Misana jedu s tím, že budu nesmírně spokojený s umístěním na stupních vítězů,“ dodal Vršecký.
Kalendář Evropského poháru tahačů 2010 | |
22.-23.5. | Misano (Itálie) |
5.-6.6. | Albacete (Španělsko) |
19.-20.6. | Nogaro (Francie) |
24.-25.7. | Nürburgring (Německo) |
28.-29.8. | Most (ČR) |
11.-12.9. | Zolder (Belgie) |
18.-19.9. | Le Mans (Francie) |
2.-3.10. | Jarama (Španělsko) |
Pozn. V jednání je pořádání závodu na okruhu u ruského Smolensku na začátku srpna. Trať však bue muset projít inspekcí FIA. |