Hlavní obsah

Úprava dráhy je podle ředitele pražské GP Ondrašíka experimentování a alchymie

PRAHA

Plochodrážní ovál na pražské Markétě přivítá v sobotu nejlepší jezdce světa při Grand Prix České republiky, která bude třetím dílem mistrovství světa. Jako obvykle se před nejvýznamnějším českým plochodrážním závodem roku probírají okolnosti, které jsou podstatné pro uspořádání vrcholného podniku, a jedním z nejdůležitějších prvků pro tuto rychlostní motocyklovou disciplínu je stav oválu.

Foto: Pavel Fišer

Pořadatelé se při úpravě plochodrážních oválů neobejdou bez těžké techniky.

Článek

Pražští pořadatelé měli v minulých dnech kvůli dráze trochu napilno, protože deštivé květnové počasí ideální kondici oválu nepřálo. „V minulých dnech se na dráze docela pracovalo, aby měla obvyklé parametry. Chybí jí sluníčko, kterého by ale mělo do konce týdne přibývat. To je dobrá zpráva pro dráhu i pro diváky,“ uvedl na téma úprava dráhy na břevnovském stadiónku sportovní ředitel závodu Petr Ondrašík.

Nikdo si nestěžuje

Podle něj ale dráha neutrpěla jen deštěm, ale i několika přípravnými závody. „Nejedná se ale o nic zásadního. Udělali jsme větší úpravu, dvakrát jsme přerovnali materiál, trochu změnili sklon dráhy, aby lépe odváděla vodu. Chceme mít regulérní ovál bez děr. Na druhou stranu se ale na oválech, které nejsou nejrovnější, víc předjíždí, a to je samozřejmě atraktivnější pro diváky,“ pokračoval ředitel.

Úprava dráhy je podle něj experimentování a alchymie. „V posledních letech jsme vrchní vrstvu vyměnili a průběžně materiál doplňujeme. Jít až na úplný základ je zbytečné, protože naše dráha rozhodně není špatná a nikdo si na ní neztěžuje. Je pravda, že třeba v Polsku umějí připravit dráhu vyloženě pro svého jezdce, ale to se nedělá jen tak pro někoho. Musí jít už o hodně zkušeného plošináře, který umí jezdit na všem,“ vysvětlil Ondrašík.

Kůs už bude jen odpočívat

Jako poslední měl možnost dráhu na Markétě "osahat" Matěj Kůs, který v sobotu pojede Grand Prix na divokou kartu, a Lubomír Tomíček se Zdeňkem Simotou, kteří budou připraveni v roli náhradníků. „S dráhou jsem byl spokojený, je ve slušném stavu. Na Markétě byla vždycky tvrdá a ani teď se příliš neliší od mých předchozích zkušeností,“ popsal své poznatky dvacetiletý junior.

Matěj Kůs na pražském plochodrážním oválu vyrůstal.foto: www.matejkus.cz

„Každá dráha má svá specifika. Ta pražská není určitě hluboká. Pokud by tvrdý podklad změknul, objeví se v ní díry, ale na to se nikdo nemůže vymlouvat. Podmínky jsou pro všechny stejné. Já mám na Markétě sice naježděno víc než zahraniční soupeři, ale těžko říct, jestli je to výhoda,“ přemítal jezdec, který na břevnovském stadiónku začal v patnácti trénovat.

Poslední dny před oficiálním pátečním tréninkem už bude Kůs převážně odpočívat , i když na motocykly nezapomene. „V pondělí jsme dvě hodiny testovali motory a vybrali dva, které budu mít připravené pro trénink a do sobotního závodu. Teď už chci být hlavně v klidu, abych byl na sobotu v pohodě. Myslím, že mi k tomu pomůže nějaké to fitko,“ dodal.

Reklama

  Vítěz: L. Norris (McLaren) Velká cena Číny - kvalifikace na sprint Vítěz: L. Norris (McLaren) konec
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
  Velká cena Číny - sprint zítra 05 : 00
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint