Článek
"Udělám na domácí trati maximum pro to, abych uspěl co nejlépe. Výš v letošní sezóně je pro mě pouze čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans," uvedl Enge ve čtvrtek na tiskové konferenci v Brně. Vedle něj se v hlavním závodě představí ještě dva slovenští závodníci Štefan Rosina a Jan Daniš.
Vstup do seriálu mistrovství světa GT1 se Engemu příliš nevyvedl. V prvním závodě v polovině dubna v Abú Zabí skončil jedenáctý. "V tomto závodě jsme měli padesátikilovou zátěž, a náš vůz proto nebyl dostatečně rychlý," poznamenal.
Vzhledem k až jedenáctému místu byla podle pravidel snížena v následujícím závodě v Silverstonu zátěž o 30 kg. Enge s Turnerem tento závod vyhráli, ale po jeho skončení byla posádka diskvalifikována. Dřevěná deska spodku vozu byla oproti předpisům o 0,8 milimetru slabší.
"Byl jsem obrovsky zklamaný. Silverstone je podobný brněnskému okruhu a mimořádně se nám dařilo. Nyní sice budeme mít opět vyšší zátěž, takže budeme pomalejší, ale počítám, že bychom se měli umístit v první pětce výsledkové listiny," tvrdí Enge.
Vyhrát by bylo něco mimořádného
Ten naposledy startoval na Masarykově okruhu v Brně v seriálu FIA GT před třemi lety. Tehdy ale sedm minut před koncem odstoupil ze čtrnáctého místa kvůli poruše vozu Saleen. Seriál vozů Grand Tourismo je letos poprvé součástí mistrovství světa, v předcházejících ročnících byl pouze součástí mistrovství FIA.
"Vyhrát závod mistrovství světa by bylo něco vskutku mimořádného. Pro fanoušky automobilového sportu bude víkendový závod v Brně mimořádnou událostí, která nabídne dramatické souboje vozů Lamborghini, Maserati, Covette, Aston Martin. Na rovince dosahují vozy rychlost až 260 kilometrů za hodinu," řekl Enge.