Hlavní obsah

Lacko se nudil, v Misanu mu chyběl kontakt na trati

Pavel Novotný (Misano)Sport.cz

Po tříleté pauze se v sobotu vrátil do Evropského poháru tahačů automobilový závodník Adam Lacko. Na okruhu v italském Misanu si pětadvacetiletý jezdec zajistil po startu z osmé pozice šestou příčku, ve druhé jízdě se protlačil na druhou pozici, naději na stupně vítězů ale zhatila nehoda Španěla Albaceteho, po níž byl závod zrušen. „První závod mě trochu zklamal. Člověk se jen vozil, kroužil a dvanáct kol se nudil,“ komentoval Lacko pro Sport.cz úvodní den truckové sezóny.

Foto: Sport.cz

Adam Lacko v kabině tahače Man.

Článek

Vaše letošní sezóna je ve znamení častého přesedání z vozu do vozu. Jak náročné je střídat vůz Saleen v Le Mans Series, Mercedes DTM v českém mistrovství divize 4, Lamborghini v Super trofeo a truck Man v Evropském poháru?

Já s tím nemám problém, přivyknout si danému vozu mi trvá vždycky jedno kolo. Třeba minulou středu jsem testoval s tahačem v Mostě a ve čtvrtek jsem už jezdil s vozem DTM stejné časy jako Tomáš Kostka, který je v něm pečený vařený.

Nechce se věřit, že se pětitunový kamión ovládá stejně jako vůz kategorie GT...

Říká se, že je to obrovský rozdíl, ale zas takový rozdíl to není. V tahači už se sedí jako v normálním autě a ne v kamiónu. Jediný rozdíl je, že tohle auto váží pět tun a motor má výkon 1100 koní, což auto samozřejmě nemá. Trochu se musí změnit styl jízdy, jinak je to v podstatě stejné svezení jako s jiným závodním autem. Kdysi se jezdila rozdílná stopa, dneska je to ale stejné.

Jak hodnotíte úvod sezóny v Misanu?

Z prvního závodu jsem byl trochu zklamaný. Pamatuji si, jak byly tahače kontaktním sportem. Dvacet jezdců jelo od začátku do cíle na sobě, od startu to bylo o kontaktu a snaze vybojovat si místo. Lítaly plasty, třísky i šrouby. Byla to zábava. Dnes byl první závod nuda. Prvních pět, kteří jedou o vteřinu a půl svižněji, rychle poodjelo a pak se člověk jen vozil, kroužil a dvanáct kol se nudil.

Ve druhé jízdě na sebe kontakty nenechaly dlouho čekat...

Druhý závod vypadal díky prohozenému pořadí zajímavěji, dostal jsem se na druhé místo a můj týmový kolega vedl. Škoda, že Albacete zůstal stát uprostřed trati. Na 80 procentech asfaltu byla vylitá nafta a nedalo se pokračovat.

Takže byl začátek sezóny zklamáním?

Výsledek nebyl nic moc, chtěl bych jezdit alespoň do pátého místa. To je můj osobní cíl. A z pohledu záživnosti pro jezdce i pro diváky? Také žádná sláva. Bylo to kroužení a trápení se s autem, protože pneumatiky moc nefungují, nemají přilnavost.

Od letošní sezóny je povinnost mít na všech kolech pneumatiky Goodyear, ze všech stran se na ně ale snáší kritika. Lze něco dělat?

Všichni si stěžují, ale dovolat se nějaké změny asi nejde.

Reklama