Hlavní obsah

Zklamání i naděje. Stupně vítězů nejsou daleko, věří Vršecký

MISANO

Přijal roli štvané zvěře. A z prvního dne nové sezóny si odnesl smíšené pocity, protože věřil v umístění na pódiu. Páté místo z jediného závodu na okruhu v Misanu bylo pro Davida Vršeckého ze stáje Buggyra zklamáním. „Na druhou stranu bylo pět nejrychlejších srovnaných ve čtyřech desetinách a stupně vítězů tak daleko nejsou,“ přemítal čtyřiatřicetiletý dvojnásobný evropský šampión po polovině úvodního podniku roku.

Foto: www.buggyra.com

David Vršecký

Článek

„Viděl jsem to ale blbě, páté místo nebylo dvakrát povzbudivé,“ přiznal Vršecký. Srovnání časů nejrychlejší pětice, která projela cílem okruhu u Jaderského moře se značným náskokem před zbytkem startovního pole, ale nepříjemný pocit vymazal. „Na jednu stranu cítím malé zklamání, tajně jsem věřil v bednu. K tomu, abychom se posunuli výš, ale chybí jen malinko. Nic není ztracené, jsme na začátku sezóny. A víme kde hledat, abychom zrychlili,“ prohlásil s optimismem v hlase.

Promyšlená strategie a změny na voze měly ukázat zlepšení už ve druhém sobotním závodu. Jenže ten trval jen necelá dvě kola, když na trati zůstal stát nepojízdný Španěl Albacete s naftou crčící na dráhu. „A bylo hotovo, protože se to nestihlo odstranit před tím, než mají na okruhu padla. Trochu mě to mrzí, nestačili jsme ověřit, zda zvolené změny byly správné. Gumy se nestihly ani pořádně ohřát,“ zalitoval Vršecký.

Kudla do zad 

Buggyru přitom čekalo před startem letošního seriálu plným změn asi nejvíc práce z celého paddocku. „Na podzim jsem cítil jako největší problém motor, který jsme museli narozdíl od konkurence předělat. A kupodivu na téhle frontě neztrácíme. Jsou tu ale věci okolo tlumičů, diferenciálu a pneumatik. Zejména gumy, to pro nás byla strašná kudla do zad. Tady se bavíme o čtyřech desetinách, ale třeba v Mostě jsme při testech jezdili o šest sekund pomalejší než loni. To je úplně neskutečné,“ štve Vršeckého nový předpis o použití jednotných pneumatik na obou osách.

První ostrý střet s konkurencí proto Vršecký očekával s velkým napětím. Pocity měl smíšené, ale naději neztrácel. „Pomalými úpravami jsme dost blízko k tomu, abychom byli rychlí, ale zatím to ještě není ono. Nějakým způsobem jsme to ale zvládli. A možná je to lepší, než kdybychom přijeli a vyhráli. To by sice bylo super, ale asi bychom zpychli. Takhle před sebou máme další práci, učíme se v nových rolích, hledáme sebe i to, co bychom chtěli realizovat,“ poznamenal zkušený trucker, který se po odchodu technického ředitele Maria Kresse stal i konstruktérem na poloviční úvazek.

Reklama

Související témata: