Hlavní obsah

Místo oslav triumfu se Vršecký smiřoval s penalizací, náplastí bylo stříbro

MISANO

S prázdným pohledem naslouchal prvním tónům švýcarské hymny, místo níž měla znít česká. David Vršecký s vozem Buggyra suverénně vyhrál první nedělní závod Evropského poháru tahačů na okruhu v italském Misanu, při cestě ku stupňům vítězů se ale nestačil divit. Jury závodu jej po projetí cílem penalizovala deseti sekundami za překročení povolené rychlosti, což znamenalo pád na čtvrté místo. Triumf spadl do klína Švýcarovi Bösigerovi.

Foto: Buggyra

David Vršecký při závodu Evropského poháru tahačů v Misanu.

Článek

Vršecký po sobotním jediném závodu, v němž si dojel pro pátou příčku, žehral na nastavení svého speciálu, kvalifikace na úvodní nedělní závod ale naznačila, že noční práce mechaniků přinesla ovoce. Roudnický závodník se spolu se Švýcarem Bösigerem jako první dostal během víkendu pod čas 2:04 minuty na kolo a zajistil si druhé místo na startovním roštu. „První řada super, ale ještě to stále není ono. Úpravy po sobotě nebyly krokem stranou, ale vůz je stále přetáčivý. Doma budeme nastavení totálně předělávat,“ poznamenal Vršecký po kvalifikačních jízdách.

Start třetího pohárového závodu ale veškeré pochyby zažehnal. Vršecký se na startovní rovince prohnal kolem Bösigera a při těsném průjezdu kolo na kolo v první zatáčce udržel vedení před svým bývalým týmovým parťákem. Polovinu závodu se zdálo, že dvaapadesátiletý švýcarský veterán chystá útok, pak se ale sám musel začít bránit před dotírajícím Němcem Hahnem a Vršecký si vypracoval mírný náskok, který bez potíží udržel až do cíle.

Jásot v boxech Buggyry ale netrval dlouho. Vršecký se při cestě ke stupňům vítězů nestačil divit, když neviděl českou vlajku a záhy se dozvěděl proč: překročení rychlostního limitu 160 km/h v předposledním z dvanácti kol znamenalo penalizaci a pád pořadím pod stupně vítězů. Místo s pohárem přišel čtyřiatřicetiletý závodník do týmového zázemí se zamračenou tváří.

Náladu spravila druhá příčka na závěr 

„Vztek se mnou necloumá, už jsme na tyhle kudly v zádech zvyklí. Ten overspeed byl trapně vymyšlený, v našich datech není. Ještě loni přitom vedení závodu takové případy diskutovalo s týmy a jejich daty, letos ale přišel nový komisař FIA a už to neplatí. Takhle zrychlit v inkriminovaném úseku ale nejde,“ kroutil hlavou Vršecký nad údajem z předposledního okruhu, kde měl překročit maximální rychlost o necelých pět kilometrů.

Náplastí byl pro celý tým zpod Řípu závěrečný závod, do nějž první osmička startuje v obráceném pořadí. Vršecký vyrážel na trať ze třetí řady, už ve druhé zatáčce se ale propracoval na třetí příčku. Záhy navíc i s Němcem Hahnem využil zaváhání Adama Lacka a propracoval se na stříbrnou pozici, kterou udržel až do cíle.

David Vršecký (vlevo) oslavuje druhou příčku v závodu Evropského poháru tahačů v Misanu.foto: Buggyra

"Konečně pohár!,“ usmíval se po slavnostním vyhlášení. Z Itálie tak nakonec odjížděl spokojený. „Jel jsem do Misana s přáním být na bedně a to se podařilo. Čeká nás ale ještě hodně práce, musíme najít ideální nastavení,“ vymínil si Vršecký.

Lacko v posledním závodu víkendu nedokázal udržet vedení, které vybojoval díky startu z první řady a nakonec dojel čtvrtý. "Celou neděli nás trápil problém s brzdami. Jinak bych asi dokázal o druhou příčku bojovat," poznamenal pětadvacetiletý jezdec.

Evropský pohár tahačů pokračuje za dva týdny ve španělském Albacete.

Evropský pohár tahačů - Misano (It.)
3. závod: 1. Bösiger (Švýc./Renault), 2. Hahn (Něm./Man), 3. Östreich (Něm./Renault), 4. Vršecký (ČR./Buggyra), ...7. Lacko (ČR/Man). 4. závod: 1. Albacete (Šp./Man), 2. Vršecký, 3. Hahn, 4. Lacko.
Pořadí EP (po 1. za 9 podniků)*: 1. Bösiger 44 b., 2. Hahn 38, 3. Albacete 30, 4. Vršecký 27, ...6. Lacko 17.
*) Zatím nebylo rozhodnuto, zda pátý závod sezóny v ruském Smolensku bude pohárový nebo exhibiční.

Reklama

Související témata: