Rubriky:

Ostatní

Posílený KM Racing se v Tunisku připravuje na Hedvábnou stezku a příští Dakar

24. května 2010 16:09 - PRAHA

V rozšířené sestavě trénuje „dakarský“ tým KM Racing na tradičním soustředění v tuniské poušti. Stáj, která díky čtvrté pozici kamiónisty Martina Macíka a 26. příčce motocyklisty Davida Pabišky, získala letos v lednu suverénně nejlepší česká umístění v celkovém pořadí Rallye Dakar, se v saharských dunách připravuje na blížící se soutěže letošní sezóny. Mezi nimi nechybí zářijová Silk Way Rallye ani příští ročník jihoamerické podoby dakarského dobrodružství.

 

KM Racing

V okolí oázy Ksar Ghilane zkouší během dvoutýdenního pobytu techniku i vlastní síly posádka kamiónu, Jaroslav Valtr za volantem nově postaveného auta, trojice motorkářů včetně Pabišky a stejný počet čtyřkolkářů v čele s pětinásobným dakarským vítězem Josefem Macháčkem.

„Máme k dispozici nové motocykly Yamaha 450, premiéru s týmem zažije Martin Liška se svým quadem. Jednáme i s motokrosařem Janem Zarembou, který by naplňoval naší vizi silného motorkářského a čtyřkolkářského týmu,“ říkal před odjezdem pětadvacetičlenného konvoje Macík.

Novou zbraní týmu je auto nazvané Legend CJ7. „Chceme ho připravit na Silk Way Rallye s tím, že by Valtra navigoval Josef Kalina. V kamiónu ho zřejmě stejně jako loni nahradí můj syn. Ještě před tím plánujeme pro všechny kategorie účast na červencové Baja Espaňa. Motocykly a čtyřkolky budou průběžně startovat po evropských soutěžích a potom už bude všechno směřovat k Dakaru. Víc se toho stejně nedá stihnout,“ konstatoval týmový boss.

Kamióny se mohou v Rusku „utopit“ v blátě

Hodně se mluví o nové trase Silk Way Rallye, čili Hedvábné stezce, která se loni jela jako „pohár tří prezidentů“ na území Kazachstánu Turkmenistánu a Ruska. Letos ale povede z Petrohradu do Soči. Podle zákulisí znalého Josefa Kaliny se podařilo sportovnímu šéfovi Kamazu Semjonu Jakubovovi přesvědčit ruského premiéra Putina, že když soutěž bude směřovat do Soči, pomůže to propagaci pořadatelského města příští zimní olympiády, a na to konto ho přiměl k financování motoristického maratónu.

„Mám z toho poněkud rozpačitý pocit,“ přiznal Kalina. Z logistického hlediska by ale doprava techniky do Ruska měla být schůdná. „Existuje varianta dostat se do Petrohradu po vodě, vyplatilo by se tam plavit z Rostocku. Byl by to den a noc na lodi, a pak by se jen dojelo na start. Zpátky je zase možné přeplout ze Soči do Konstance a zbytek už dorazit po silnici,“ vyložil plán zkušený Kalina.

"To jsou řekněme výhody. Nevýhodou je ovšem profil trati, v němž mi chybí větší písečné úseky. Mám pocit, že tam zažijeme hlavně bláto. Když začne pršet a v září v Rusku obvykle prší, budou se kvůli bahnu rušit celé erzety,“ varuje ostřílený pouštní vlk.

„Na druhou stranu se docela těším na stepi u Donu, tam to bude asi hodně zajímavé. Celkově to ale není ideální závod pro kamióny, spíš mi to připadá jako velká baja pro osobáky. Různorodé terény budou pro těžkou techniku místy zřejmě nesjízdné. Nechme se ale překvapit, co pořadatelé připraví,“ dodal.

Program Silk Way Rallye 2010
11. 9.Petrohrad - Staraja Russa
12. 9.Staraja Russa - Vjazma
13. 9.Vjazma - Lipeck
14. 9.Lipeck - Volgograd
15. 9.Volgograd - Astrachan
16. 9.Astrachan - Elista
17. 9.Elista - Stavropol
18. 9.Stavropol - Soči

nov, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ostatní

Filtr článků - Ostatní