Článek
Nürburgring má v seriálu naprosto výjimečnou pozici, je svátkem této disciplíny a na tahače tam chodí stotisícové návštěvy. Okruh v pohoří Eiffel na západě Německa je mimo jiné proslulý i častými změnami počasí, a s deštěm musejí piloti pětiapůltunových monster určitě počítat i letos.
Pětitýdenní přestávku od posledního závodu ve francouzském Nogaru vyplnila roudnická stáj Buggyra testováním nových dílů. Protože nováček Uwe Nittel měl marketingové povinnosti v Německu, musel se Vršecký v Mostě po oba testovací dny vypořádat s oběma vozy. Navíc v tropickém vedru.
Pneumatiky reagovaly pozitivně na nové nastavení
„Na věčně obsazeném okruhu jsme nesměli ztratit ani minutu. Zatímco jsem jel chladící kolo, bylo v boxech uvedeno do chodu druhé auto. Jen jsem přesedal, fyzicky jsem si hrábl na dno,“ popisoval dvojnásobný mistr Evropy „náplň prázdnin“.
„Na nové nastavení vozu reagují velmi pozitivně pneumatiky. Vypadá to tak, že v okamžiku, kdy začne konkurence ztrácet, budeme schopni zrychlovat,“ tvrdil optimisticky Vršecký, kterého v předchozích startech trápily právě problémy s pneumatikami. Víru ve zlepšení dosavadního umístění dodává i pohled na statistické údaje posledních pěti let.
Statistika hovoří jasně ve prospěch Buggyry
Od sjednocení šampionátu se z celkového vítězství na Nürburgringu těšil vždy jezdec na buggyře. Na vítězství Gerda Körbera v letech 2005-2006, navázal třemi triumfy v řadě Vršecký. Úřadující šampión statistiky rozhodně nepřeceňuje, ale zároveň si plně uvědomuje, že pouze výrazný bodový zisk ho udrží v boji o místo v elitní trojce.
„Nepřipouštím si žádný tlak, každým závodem cítím zlepšení. V průběhu pauzy mezi Nogarem a Nürburgringem jsme odvedli velký kus práce. Věřím, že teď uspějeme a šampionát se začne „lámat“ v náš prospěch,“ je přesvědčen Vršecký.
Nittelovy nadějné výkony, které vyvrcholily třetím místem ve druhém hendikepovém závodě v Nogaru, se promítly do dohody o další spolupráci. V českých barvách bude startovat kromě Nürburgringu ještě v srpnu v Mostě a při říjnovém epilogu sezóny v Jaramě.
Stav EP tahačů před závodem na Nürburgringu |
1. Albacete (Šp./MAN) 132 b., 2.-3. Bösiger (Švýc./Renault) a Hahn (Něm./MAN) oba 120, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) 77, 5. Östreich (Něm./Renault) 63, 6. Levett (Brit./MAN) 52 … 8. Lacko (ČR/MAN) 41 ... 12. Nittel (Něm./Buggyra) 21. |