Hlavní obsah

Buggyra se oklepala ze slabší sezóny a v ME tahačů chce medaile

Zpátky na vrchol v mistrovství Evropy tahačů chce v letošní sezóně roudnická stáj Buggyra. Vloni zažila ústup ze špičky a s jediným vozem Davida Vršeckého získala až páté místo, ale teď se chce vrátit do bojů o mistrovský titul. Do letošní sezóny nasadí dva vozy, z nichž jeden bude řídit britský jezdec Chris Levett. Do stáje by navíc v budoucnu mohl podle manažera Jana Kalivody vstoupit čínský investor.

Foto: www.buggyra.com

David Vršecký.

Článek

Tým se vloni před startem sezóny ocitl v nepříjemné pozici. Švýcarský pilot Markus Bösiger a konstruktér Mario Kress odešli k Renaultu, s jehož podporou založili vlastní stáj MKR. Zároveň se změnila pravidla, která Buggyře zhatila pětiletý vývoj motoru. "Když se nedařilo továrním výrobcům udělat motor s dvojstupňovým přeplňováním, radši ho rovnou zakázali. V podstatě jsme se technicky vrátili na úroveň roku 2006, takže jsme zbytek loňské sezóny raději zasvětili testování," řekl ve čtvrtek novinářům v Mostě Vršecký, evropský šampión z roku 2009.

V týmu s ním bude šestý muž loňského pořadí Levett. Sedmadvacetiletý jezdec z Worcestershiru chtěl po loňské sezóně se závoděním skončit, ale nabídka od Buggyry ho zviklala. "Rozhodl jsem se v půli sezóny, chtěl jsem se věnovat jiným věcem, jenže pak přišla nabídka Buggyry a bylo jasno. Je to špičkový tým, za který jsem chtěl jezdit," uvedl Levett. Hned na úvod sezóny se hodně těší, protože už 23. dubna se pojede závod v anglickém Donington Parku.

Roudnický tým přes zimu výrazně upravil svá auta a především zadní část vozu je prakticky nová. Mělo by to pomoci vyřešit problémy s trakcí a výrazně zlepšit výkony. K posunu vzhůru by měla přispět i úprava pravidel u pneumatik, která by měla nabídnout rovnější podmínky. Právě Buggyra si často stěžovala na údajně nepovolené pneumatiky, které pomáhaly mimo jiné právě Kressovým renaultům. "Páté místo bylo právě proto vlastně třetí. A od toho se odvíjejí i naše cíle pro letošek," řekl Vršecký.

Buggyra měla před pěti lety rozpočet srovnatelný s fotbalovou Spartou, tedy okolo 300 milionů korun. I když prý nestrádá, v poslední době se musela uskrovnit, připustil Kalivoda. "Každý pocítil, že finanční situace není nikde ideální a poslední dva roky jsme v o něco horší situaci. "Zdaleka nemáme takové možnosti jako tovární značka. Ale právě proto máme o něco víc aktivit, abychom mohli být pořád konkurenceschopní," řekl.

Víc aktivit znamená v podání Buggyry exhibice, pokusy o rychlostní rekordy i vývoj dílů pro jiné závody, třeba pro Rallye Dakar. Plány na rekordy chce stáj odtajnit na konci srpna po závodu v Mostě, už teď je ale jasné, že uvažovaný start na Dakaru se zřejmě neuskuteční. "Naše auto tam nepojede, ale technologie určitě ano," dodal Kalivoda.

Exhibice budou v budoucnu mířit mimo jiné do Číny, odkud by mohl přijít zatím nespecifikovaný investor, s nímž stáj jedná. "Měl by přinést peníze a otevřít nový trh, což by nám rozšířilo možnosti," řekl Kalivoda. Podrobnosti zatím zveřejnit nechtěl.

Reklama

Související témata: