Článek
Buggyra už řadu let patří mezi špičku závodního pole, ale MKR vlétnul v loňské premiérové sezóně mezi nejlepší jako čerstvý vítr. Stájový šéf Mario Kress, který dříve působil řadu let právě u konkurenční Buggyry, se svými renaulty dokázal vyhrát šampionát týmů a letos má jen ty nejvyšší ambice i v individuálním hodnocení. "Jsme favoritem. Po loňském vítězství jsou proto letošní plány zcela jasné: hodláme vyhrát všechno, co půjde," prohlásil sebevědomě německý odborník, který žije natrvalo v Čechách.
Jeho bývalý zaměstnavatel loni po zavedení nových technických předpisů řešil za pochodu změny, ale letos už hlásí znovu nejvyšší cíle. "Po roce a půl vývoje auto naplňuje mé představy, cítím neustále zlepšení. Veškeré problémy byly odstraněny a všechny úpravy fungují, jak mají," řekl před startem sezóny Vršecký, který působí v roudnické stáji také jako konstruktér.
Pro Vršeckého a jeho tým bude výhodou, že letos bude k dispozici v Buggyře také druhý jezdec. Angažování Angličana Chrise Levetta nebude jen dobrým marketinkovým tahem při vstupu do sezóny, který je na britské půdě, kam se šampionát vrací po řadě let. Jeho zkušenosti mohou pomoci k vývoji vozu a ambiciózní pilot má velké ambice. "Tým funguje skvěle na profesionální bázi, auto je dokonalé, nemůžu se dočkat startu," uvedl z Doningtonu Levett.
V jeho případě lze mluvit o velkých ambicích, v případě dvou zahraničních jezdců MKR o zkušenostech. Markusové Bössiger i Östreich už vědí, jak chutná evropský titul, a doplnění o mladého českého jezdce Lacka je zase dobrou zprávou pro české fanoušky.
"Vůz je perfektní, co více si může člověk přát?
Někdejší okruhový jezdec stejně jako Bössiger už také okusil angažmá v dalších týmech včetně Buggyry a také on by rád častěji stoupal na stupně vítězů. "Vůz je perfektní, co více si může člověk přát? Hodlám být maximálně do pátého místa, podium je snem," prohlásil Lacko.
Donington může hned na úvod pořadím zamíchat, znalosti s ním mají z celého startovního pole jen Levett s krajanem Stuartem Oliverem, ovšem páteční tréninky mohou přinést všem týmům cenné informace, které využijí ve víkendových bojích o body.
V Británii sezóna startuje, ve francouzském Le Mans 10. října skončí. Na mosteckém okruhu se závod tahačů pojede o posledním prázdninovém víkendu.¨
Program sezony 2011: |
23. - 24. dubna: Donington (Brit.), |
21. - 22. května: Misano (It.), |
4. - 5. června: Albacete (Šp.), |
18. - 19. června: Nogaro (Fr.), |
8. - 10. července: Nürburgring (Něm.), |
30. - 31. července: Smolensk (Rus.). |
27. - 28. srpna: Most, |
17. - 18. září: Zolder (Bel.), |
1. - 2. října: Jarama (Šp.), |
8. - 10. října: Le Mans (Fr.). |