Hlavní obsah

V Brně začne okleštěné okruhové mistrovství ČR automobilů

S podstatně menším počtem startujících oproti minulosti začne v pátek na Masarykově okruhu v Brně seriál mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích divize 3 a 4. Na jezdeckém úbytku se podepsal konkurenční šestidílný seriál společného mistrovství Slovenska, Maďarska a Polska, který ve stejném termínu začne na Hungaroringu.

Foto: BPA/Martin Straka

Tomáš Kostka (zcela vlevo) se pokusí přibrzdit Michala Matějovského.

Článek

"Počítala jsem, že budou počty startujících v Brně ještě horší. K závodu ve sprintu je přihlášeno 28 vozů a do vytrvalostního závodu se přihlásilo 16 posádek," řekla manažerka automobilových podniků na Masarykově okruhu Jana Božková. Připustila nicméně, že někteří jezdci jsou souběžně přihlášeni i do mistrovství Slovenska a teprve vlastní závod odhalí skutečné stavy.

Šenkýř dal přednost konkurenci 

Na domácím okruhu v Brně se určitě neobjeví Robert Šenkýř se svou stájí, jenž dal přednost konkurenčnímu šampionátu. "V současné podobě nemá bohužel české mistrovství žádný systém a smysl, neboť pravidla nemají vyrovnané váhové ani další limity. Proto nemá normální auto šanci na úspěch. Naopak slovenský šampionát slibuje kvalitní konkurenci a také zcela jasná pravidla," vysvětlil Šenkýř.

Jedním z kritizovaných bodů je start vozů DTM. Navzdory původní dohodě se v Brně objeví na startu minimálně dva vozy této klasifikace, které se pohybují ve zcela odlišné výkonnostní kategorii. Upravené vozy DTM budou konkurenci jasně převyšovat a jsou také jednoznačnými kandidáty na titul.

Favoritem Matějovský s Audi A4

Audi A4 bude pilotovat Michal Matějovský, na poslední chvíli se přihlásil ještě Charouzův tým s Mercedesem DTM. Tento vůz bude řídit zkušený Tomáš Kostka. "Původně jsme nechtěli startovat, naším cílem je překazit Matějovského záměry," tvrdí Antonín Charouz.

V programu brněnské Jarní ceny budou v nejsilnější divizi 4 dva závody ve sprintu a vytrvalostní závod. Do bojů o přední umístění by měli zasáhnout také obhájci titulu ve třídě do 3500 ccm bratři Jiří a Tomáš Mičánkové s vozem Porsche 997 GT3 RSR.

Loňské startovní pole obohatily italské vozy Gloria C8F. Jeden z nich přivedl Jan Skála k celkovému prvenství. V závěrečném závodě sezóny se výsledkově projevila spolupráce Mičánkova Motorsportu, německé společnosti Spiess Tuning a bývalého rakouského jezdce Franze Wösse. Výsledný produkt by mohl už při nadcházející Jarní ceně Masarykova okruhu ostře konkurovat právě vozům Gloria.

Vstup na tribuny zdarma 

Součástí programu na Masarykově okruhu bude i rakouský seriál Histo Cup a britský seriál otevřených supersportů Radical. V pátek jsou na programu tréninky a kvalifikace, sobotní závodní program vedle dopoledního sprintu uzavře podvečerní dvouhodinový vytrvalostní závod a v neděli je na programu dalších devět závodů. Vstup pro diváky na tribuny je zdarma.

Reklama

Související témata: