Hlavní obsah

V Le Mans opět kralovalo Audi, Charouz byl pátý ve své třídě

LE MANS

Slavný automobilový závod 24 hodin Le Mans vyhrál stejně jako loni tým Audi, přestože během víkendu přišel při haváriích o dva své vozy. Zbylý prototyp dovezlo na prvním místě do cíle trio Švýcar Marcel Fässler, Němec André Lotterer a Francouz Benoit Tréluyer. Po 355 kolech porazili posádku Peugeotu s bývalými jezdci formule 1 Francouzem Sébastienem Bourdaisem a Portugalcem Pedrem Lamym pouze o 13,854 sekundy.

Foto: Sport.cz

Jan Charouz

Článek

Jediný český účastník závodu Jan Charouz obsadil s kolegy z týmu OAK Racing s vozem Pescarolo-Judd BMW pátou pozici ve třídě LMP2, v níž byl loni druhý. V absolutním pořadí skončil čtrnáctý, před rokem mu patřilo sedmé místo.

Audi ovládlo proslulý podnik celkově podesáté a v historickém pořadí se osamostatnilo na druhém místě, o které se dosud dělilo s Ferrari. V čele je s 16 triumfy Porsche.

Pro německou automobilku se přitom závod nevyvíjel ideálně. Krátce po sobotním startu ošklivě havaroval dvojnásobný vítěz 24 hodin Le Mans Skot Allan McNish, jenž ve snaze předjet pomalejší ferrari rozbil vůz o bariéru, která ho zastavila těsně před stojícími fotografy a traťovými komisaři.

Zhruba hodinu před sobotní půlnocí pak skončil 79. ročník pro obhájce prvenství. Němec Mike Rockenfeller s prototypem Audi havaroval v osmé hodině závodu na rovince v rychlosti kolem 300 km/h po kolizi rovněž s ferrari a svůj stroj při nárazu do ochranné bariéry zcela zničil.

Ze zdemolovaného vozu vystoupil sedmadvacetiletý jezdec po svých a byl převezen do nemocnice. Stejně jako McNish přestál havárii bez vážného zranění. Rockenfeller, jenž obhajoval vítězství v posádce s krajanem Timem Bernhardem a Francouzem Romainem Dumasem, jel před nehodou na druhém místě celkového pořadí.

"Během 24 hodin jsme zažili všechny vrcholy i pády," uvedl sportovní šéf Audi Wolfgang Ullrich. "Byl to jeden z nejlepších závodů, jaký se tady v Le Mans jel, a nejtvrdší, který jsem zažil," řekl po skončení podniku, kterému na okruhu Circuit de la Sarthe, dlouhém 13,629 km, přihlíželo 270 tisíc diváků.

"Měl jsem pocit, že se mi zastavily hodinky a ten závod nikdy neskončí," uvedl člen vítězné posádky Fässler. "Ty nehody pro nás byly obrovský šok, ale teď je to fantazie," radoval se, zatímco finišmana Tréluyera dojal triumf k slzám. "Audi mělo prostě lepší auto. I když přišli o dva vozy při nehodách, jeden jim k vítězství stačil," konstatoval zklamaně druhý Lamy.

Rockenfellerova nehoda způsobila, že Charouz, který usedl do vozu po desáté hodině večer, si za tmy moc nezazávodil. Po Rockenfellerově nehodě český pilot dvě hodiny kroužil ve volném tempu za zpomalovacím vozem.

"Na zpomalovací vůz mám letos opravdu štěstí. Myslím si, že jsem toho za ním odjel více než v ostrém tempu," uvedl Charouz na svém webu. "Navíc když se člověk plně nesoustředí na výkon a stále ucucává pití, potřebuje pak na záchod. Z tohoto pohledu si to moc neužívám. K tomu nám odešel elektronický pomocník při řazení, a tak při každém přeřazení musím ubírat plyn a vymačkávat spojku," dodal.

Automobilový závod 24 hodin Le Mans:
Absolutní pořadí: 1. Tréluyer, Fässler, Lotterer (Fr., Švýc., Něm./Audi R18 TDI) 355 kol, 2. Bourdais, Pagenaud, Lamy (Fr., Fr., Portug./Peugeot 908) -13,854, 3. Sarrazin, Montagny, Minassian (Fr./Peugeot 908) -2 kola, ...14. Charouz, Nakano, De Crem (ČR, Jap., Belg./Pescarolo-Judd) -42 kol.
LMP2: 1. Ojjeh, Lombard, Kimber-Smith (Saúd. Ar., Fr., Brit./Zytek-Nissan) 326 kol, ...5. Charouz, Nakano, De Crem (ČR, Jap., Belg./Pescarolo-Judd) -13 kol.

Reklama

  Velká cena Číny - kvalifikace na sprint dnes 09 : 30
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint