Hlavní obsah

Musel jsem na Dakar úplně změnit posádku, říká Loprais

Český jezdec a velký favorit Rally Dakar na jihoamerickém kontinentu Aleš Loprais musel vyměnit tři měsíce před startem svoji posádku. InstaForex Loprais Team nyní pojede ve složení Aleš Loprais, Michal Ernst a Petr Almáši. „Byly to okolnostmi vynucené změny,“ řekl vítěz letošní Silk Way Rally pro Sport.cz.

Foto: Michal Krumphanzl, ČTK

Aleš Loprais.

Článek

Začnu u navigátora. Dakar s vámi měl absolvovat Vojtěch Štajf. Proč do Jižní Ameriky nepojede?

Vojta je jezdcem Subaru a musí plnit závazky vůči tomuto týmu. V lednu ho čeká důležitá Jänner Rallye. Samozřejmě to je škoda, protože v Rusku navigoval výborně.

Jeho místo má zaujmout Michal Ernst, jak jste přišel právě na něj?

Doporučil mi ho právě Vojta Štajf. Michal je čtyřiatřiceti letech zkušeným co-pilotem. Startoval i v mistrovství světa, takže zvládá náročné soutěže a dlouhé rychlostní zkoušky. Jezdil například se Štěpánem Vojtěchem, Tomášem Engem a Martinem Semerádem.

Musel jste ho přemlouvat?

Vůbec ne. Bere Dakar jako výzvu.

Už jste se spolu svezli?

byl s námi před pár dny na testování v Senici. Myslím si, že to bude fungovat.

Co druhá změna. Milan Holáň je otcem Jamalu...

Právě... Bude nám moc chybět. Důvodem téhle změny byly Milanovy zdravotní problémy. Nechceme riskovat, Milan se dá do pořádku a určitě bude pokračovat.

Petr Almáši zná auto také tak dobře?

Pochopitelně, jinak bychom ho nebrali jako mechanika. Milan mu také intenzivně předává potřebné znalosti.

Kdo na Dakar vlastně pojede?

Kromě naší posádky Insta Forex Loprais Teamu také závodní tatra Bonver Dakar Teamu, kterou řídí Tomáš Vrátný, který úspěšně absolvoval křest ohněm v Rusku. Vedle něho budou sedět Ota Měřínský jako navigátor a Radim Pustějovský coby mechanik, takže má také zkušený tým. Doprovod budou tvořit dvě nákladní tatry, velitelem je tradičně bratranec Leo Loprais. Dva doprovody máme poprvé, jedna tatra potáhne dokonce velký podvalník, na kterém převážíme Tatru Jamal.

To ho potáhnete z Buenos Aires až do Limy?

Nic jiného nezbývá, protože všechny posádky se musejí dostat do Limy, kde se bude nakládat technika po skončení soutěže na loď do Evropy. Věřím, že podvalník se jen projede Jižní Amerikou a nebudeme ho potřebovat. Doprovody už nejezdí po trati, ale přesouvají se po silnicích do cíle etapy.

Kdy vlastně vyrazí technika za oceán?

Musíme všechny vozy, včetně novinářského Nissanu, předat 22. listopadu v Le Havru. S našimi fanoušky se rozloučíme v Nákupním centru Galerie v Praze Butovicích 20. listopadu v 16 hodin. Posádky a doprovody odlétají až po Vánocích.

Co vás ty necelá čtyři týdny do odjezdu ještě čeká?

Dolaďování, nějaké testy a nakládání, takže práce je pořád dost.

Reklama

  Velká cena Číny - sprint dnes 05 : 00
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
  Velká cena Číny - kvalifikace dnes 09 : 00
20240420T09 : 00:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články