Rubriky:

Ostatní

Mladší z Vojáčků vládne kopcům, táta je zámeckým pánem

25. ledna 2012 11:07

Petr Vojáček už patří k legendám mezi českými matadory v závodech automobilů do vrchu. Kromě vavřínů z ME i domácích šampionátů má ve sbírce hned tři Zlaté volanty pro nejlepších českého vrchaře. Zatímco se se z něho stal zámecký pán na Brandlíně v jižních Čechách, jeho jednadvacetiletý syn Lukáš převzal vládu nad kopci a stíhá tátu. Za minulou sezónu dostal první Zlatý volant... „Do dvou let chci tátu dohonit,“ pravil s úsměvem Lukáš Vojáček.

 

Milan Malíček, Právo

Jaká byla loňská sezóna?

Báječná! Šli jsme do ní s tím, že bude zkušební, abych si vyzkoušel, jak budu schopný závodit se silným Mitsubishi Lancer EVO VIII v kategorii A. Nakonec se to krásně zvrtlo a bylo z toho druhé místo v mistrovství Evropy a první v Poháru FIA.

Vy jste před tím mitsubishi nevyzkoušel?

V předloňské sezóně jsem odjel dva závody ve Slovinsku a Chorvatsku. Ten druhý už byl vcelku dobrý. Ale na to, abych si troufl odjet na špici celou sezónu, to zdaleka nebylo.

V čem je největší rozdíl mezi současným mitsubishi a Alfou Romeo, s níž jste závodil dřív?

To se vůbec nedá srovnat. Mitsubishi má pohon všech čtyř kol motor o výkonu 440 koní, Alfa má pohon jedné nápravy a asi 240 koní.

Na který z loňských závodů nejraději vzpomínáte?

Určitě na švýcarský St. Ursanne. Jednak v boji o první místo rozhodovaly tisíciny sekundy, ale také jsem tam zajel lepší čas než Václav Janík, který tady díky skvělému času získal před tím titul mistra Evropy. Zdálo se nemožné, jet rychleji, ale dokázal jsem to.

Prožil jste nějaký těžký okamžik, o jaké nebývá v závodech do vrchu nouze?

Měl jsem velké štěstí. Nepotkala mne ani žádná větší technická porucha, ani jsem nehavaroval. Jednou se porouchala rychlostní skříň a jednou se ukroutila hřídel, ale nepotkalo mě to v mistrovství Evropy.

Lukáš Vojáček na trati.Lukáš Vojáček na trati.foto: Právo

Váš otec Petr Vojáček je pořád, co do počtu trofejí, před vámi. Mluví vám do závodění?

Už prakticky vůbec. Na závody moc nejezdí, věnuje se firmě, sponzorům a rodinnému zámku Brandlín. Pomáhá manažersky. Ale když jsem na závodech, tak pořád telefonuje. Je nervóznější než já. V začátcích mi ale samozřejmě pomohl hrozně moc.

Kdy tátu překonáte?

Tak do dvou let ho chci vyrovnat v počtu Zlatých volantů a pak překonat (smích). Vážně. To se plánovat nedá, ale samozřejmě bych ho rád překonal dřív. než mi bude padesát, to získal třetí Zlatý volant.

Jaké auto chystáte pro letošní sezónu?

Úplně nové Mitsubishi Lancer EVO VIII. To loňské jsme prodali. Chceme jít svojí cestou, s využitím loňských poznatků. Na autě už se tvrdě pracuje. Karoserie a rám jsou hotové, teď chystáme motor, který by měl být ještě výkonnější, než loňský. Auto bude lehčí, s nižším těžištěm a na širších pneumatikách, aby lépe sedělo na trati. Do dvou měsíců bude všechno v kupě a budeme testovat. Chci stihnout první březnové závody ve Francii.

Uvědomujete si, že obhajoba bývá těžší než první velký úspěch?

To stoprocentně, ale já už si menší cíle klást nemohu. Už ale slyším tátu, jak se do telefonu zlobí, proč jsme nebyli na bedně nebo proč jsme byli jen třetí... Zase bude záležet na tom, jestli vydrží technika. V kategorii A bude minimálně šest aut, která budou bojovat o vítězství. Pokud chci tátu překonat, jiná cesta není.

Karel Felt, Právo

Zrušit


Časová osa: Ostatní

Filtr článků - Ostatní