Hlavní obsah

Matějovský se učí rychle, ale ještě mě neporazí, hecuje kamaráda trucker Vršecký

Karel FeltPrávo

Na startovní listině víkendového závodu mistrovství Evropy trucků v Mostě jsou jména tří českých jezdců. David Vršecký (Buggyra) a Adam Lacko (MAN) jsou ostřílení matadoři. Michal Matějovský je úplným nováčkem, syna mistra Evropy z roku 2001 čeká první a možná i poslední závod v této kategorii.

Foto: Karel Hrnčíř

David Vršecký (vpravo) udílí rady Michalu Matějovskému v kokpitu závodního kamiónu Buggyra.

Článek

„Věřím, že moje jméno Michala nebude nijak tížit. Jeho start v tahači je svým způsobem logickým vyústěním v duchu rodinné tradice. Samozřejmě nervózní budu, vždyť jde o syna a ještě na okruhu v Mostě, kde jsem poprvé startoval před dvaceti roky. Stejné jubileum právě slaví i tento okruh a navíc my chceme udělat radost i našemu velkému partnerovi Vebě, s níž spolupracujeme rovněž dvacet let,“ říkal s nostalgií v hlase Stanislav Matějovský.

Michal Matějovský má bohaté zkušenosti z mnoha okruhových seriálů s cestovními vozy. Letos ale změnil strategii. „Vzhledem k závěrečným zkouškám na vysoké školy se nemohl zúčastnit žádného seriálu. Několik startů si připsal a ještě připíše s Audi v barvách týmu BRT. Zkusil si jeden závod v evropském šampionátu cestovních vozů ETCC a jako první Čech vyhrál. Dohodli jsme se s týmem Buggyra na jednom závodě šampionátu tahačů v Mostě. Uvidíme, jak si Michal povede, zhodnotíme pak získané zkušenosti a uvidíme, co příští rok. Osobně se přikláním k tahačům, ale nechci předbíhat událostem,“ dodal Matějovský starší.

Nejvíc ho zlobí brzdy

Michal Matějovský absolvoval s Buggyrou dva náročné testovací dny. „Samozřejmě, že truck je jiný než cesťák, ale zvykl jsem si rychle. Jediný problém, který řeším, jsou brzdy, abych je využil maximálně pozitivně pro svoji jízdu. Na ty si zvykám dlouho u každého auta. S průjezdy zatáček a dalšími záležitostmi nemám potíže. Pochopitelně to bude jiné v samotném závodě, kdy kolem mne bude spousta běsnících monster za volanty se zkušenými řidiči, ale neděsí mě to, naopak se těším,“ přiznal Matějovský junior.

Má velikou výhodu ve svém učiteli, kterým není nikdo jiný než dvojnásobný evropský šampión David Vršecký. „David je skvělý učitel. Navíc je také inženýrem týmu, takže pracuje na všech složkách včetně telemetrie. Daleko lépe než inženýři dokáže právě on vysvětlit, jak se kdy auto chová. Moc mi pomohl, radami na mně nešetří,“ chválil kamaráda Michal Matějovský a slíbil: „Kdepak, Davida porážet nebudu, na první příčky nemyslím, ale když se mi povede dojet někde v první desítce, budu velmi spokojený.“

Vršecký myslí na vítězství

David Vršecký má pochopitelně mnohem vyšší cíle. „Jedeme doma, takže bych chtěl vyhrát, to je logické. Mostecký autodrom mám rád, znám ho dobře. Bude to velká bitva. Všichni jsou už rozjetí, mají vyladěná auta. O to je situace Michala těžší, protože kolem sebe bude mít zkušené borce, ale nemám obavu, že by nějak zmatkoval, on má dost zkušeností z jiných seriálů a vyzná se v tlačenici,“ pravil David Vršecký.

„Známe se dlouho, dá se říct, že jsme kamarádi. Jako žák je Michal velice vnímavý.  Dobře reaguje, rychle se učí a nové poznatky umí hned přenést do svojí jízdy. Zlepšoval si časy velmi rychle, pochopitelně později to už jde pomaleji. Nelze očekávat něco velkého, Michal mě za normálních okolností neporazí. To by bylo z mého hlediska špatné. Kdyby se vešel do mého zpětného zrcátka, znamenalo by to, že jede dobře. Když ale u trucků vytrvá, má předpoklady k tomu při pravidelných startech časem bojovat o přední příčky, teď se musí učit a hlavně dojet. Určitě je ale fajn, když máte na trati týmového kolegu,“ dodal Vršecký.

Reklama