Hlavní obsah

Matějovský půjde zřejmě v otcových stopách

Hradec Králové

Tři různé série závodů na okruzích absolvoval letos sedmadvacetiletý královehradecký jezdec Michal Matějovský. Ani v jedné se neztratil a dokonce dosáhl prvního historického vítězství českého jezdce v závodě prestižního mistrovství Evropy cestovních vozů ETCC. „Tohle byl také můj největší letošní úspěch a jeden z nejcennějších v kariéře,“ přiznal v rozhovoru pro Sport.cz.

Foto: www.matejovsky.cz

Michal Matějovský si jede pro vítězství v závodě seriálu ETCC.

Článek

Proč jste se rozhodl v letošní sezóně pro tři různé série okruhových šampionátů?Letos bylo mým prvořadým cílem úspěšné zvládnutí závěrečných zkoušek na vysoké škole Educacia Wroclaw, která má jednu z odnoží v Pardubicích. Nemohl jsem se proto věnovat jednomu seriálu, protože závody kolidovaly se školou. Abych rok z pohledu závodění úplně neztratil, rozhodl jsem se zkusit i něco nového, aby rozhodování, co dál, bylo snazší.

V barvách slovenského týmu Seat Sport Slovakia jste na Slovakiaringu startoval se Seatem Leon TDi v závodě mistrovství Evropy cestovních vozů ETCC. Co vám dal tenhle dvojzávod?Nejlepší výsledek letošní sezóny a jeden z nejlepších v kariéře. Jeden závod jsem vyhrál a ve druhém skončil druhý, takže jsem se stal i celkovým vítězem víkendu. Byla to navíc další skvělá zkušenost a poznání, že s kvalitním vozem, jaký mi připravil španělský SUNRED, se dá v tomhle velmi prestižním seriálu uspět.

Nelákalo vás pokračování?Lákalo, ale jak jsem řekl, nedalo se to skloubit se školou. Na celkové prvenství jsem v té době stejně neměl prakticky šanci, takže by to bylo svým způsobem mrhání časem a prostředky.

Znovu jste usedl také do Audi A4 DTM a vyhrál tři závody mistrovství republiky ve sprintu. Užil jste si poslední závody silných vozů německého seriálu DTM na českých okruzích?Pochopitelně užil. Vyhrál jsem oba zářijové závody v Brně, které byly derniérou těchto nádherných a silných aut. Dvouletý projekt beru jako úspěšný. Přesto, že jsem toho odjel málo, skončil jsem letos celkově třetí. V tom posledním závodě jsem cítil i určitou nostalgii, protože tenhle seriál mi dal pro závodění hrozně moc, nesmírně cenné zkušenosti a spolupráce s Bohemia Racing Teamem, který auto připravoval, byla báječná. Velký dík za podporu patří i Milanu Maděričovi.

Do třetice to pak byl začátkem září evropský šampionát tahačů v Mostě...Dostal jsem nabídku od Buggyry na jeden závodní víkend. Můj otec (Stanislav Matějovský) se stal v roce 2001 mistrem Evropy v závodech tahačů na okruzích s tatrou. Chtěl jsem to zkusit, asi máme tyhle obry v krvi. Hodně mi pomohl David Vršecký. V Mostě jsem vyjel jeden bod, což všichni oceňovali, že na nováčka, který takhle vstoupí do rozjeté sezóny, je velmi kvalitní výsledek. Pro mě to byla opět skvělá zkušenost.

Přesednout z cestovního auta do tahače asi není jednoduché. V čem je největší rozdíl?U mě v brzdách. Musel jsem si zvyknout, že tahač brzdí úplně jinak, než cestovní auto.

Sezóna pro vás závodem v Brně už skončila?Měla skončit, ale dostal jsem od Buggyry nabídku, abych jel poslední závodní víkend 5. až 7. října ve španělské Jaramě. Taková šance se neodmítá, takže se v tahači opět rád svezu. Konkurence tam ale bude větší než v Mostě, ve Španělsku jsou tahače velice populární a spousta kvalitních jezdců závodí jen doma, takže zopakování desátého místa, za které je bod, bych bral, i když přání jsou samozřejmě odvážnější.

Už jste přemýšlel o tom, jaký seriál pojedete příští rok?Na to je ještě čas, protože o všem se rozhoduje v zimě podle možností a samozřejmě financí.

Kdybyste si mohl vybrat?I v tom jsem na vážkách. Lákal by mě seriál ETCC, ovšem s kvalitním vozem, abych měl šanci na celkový úspěch, a nebo bych vyrazil v otcových stopách do šampionátu tahačů.

Reklama