Hlavní obsah

Matějovský sedí za třemi volanty

Praha

Královéhradecký jezdec Michal Matějovský sedí v této sezóně za dvěma volanty. V evropském šampionátu cestovních vozů FIA ETCC startuje svozem BMW 320si v kategorii S2000. Zároveň je testovacím jezdcem stáje Buggyra a měl by startovat minimálně v mosteckém závodě ME tahačů. Zkusil si i zajezdit se speciálně vyvíjeným okruhovým monopostem Praga.

Foto: matejovsky.cz

Michal Matějovský s tahačem Buggyra během testů na mosteckém okruhu.

Článek

Křest vodou spíš než ohněm absolvoval v úvodním podniku ETCC v Monze, kde na mokré trati dojel sedmý a šestý, takže získal pět bodů do šampionátu. Jeho kolega z týmu Křenek motorsport Petr Fulín, který je tradičním účastníkem šampionátu si vedl ještě lépe. S vozem stejné značky jeden závod vyhrál a ve druhém skončil na stříbrné příčce, takže s 21 body vede i celkové pořadí.

O víkendu se jede na Slowakiaringu druhý závod evropského šampionátu. Loni tam Matějovský exceloval, když vybojoval první a druhé místo. „Porovnávat loňský rok s letošním nelze. Tehdy jsem jel a vozem s pohonem předních kol a sekvenční převodovkou, letos závodím s autem, které má pohon zadních kol a manuální řazení. Už před začátkem roku mi bylo jasné, že se budu muset adaptovat na nový styl a po závodech v Itálii mi testování na Slovensku přišlo vhod. Pódiové umístění na Slovakiaringu by bylo jistě fajn, ale startovní pole je silné a nebude to jednoduché. Přesto si myslím, že v jízdě mi zbývá dopilovat už jen drobnosti a určitě se pokusím na loňské úspěchy nějakým způsobem navázat,“ řekl Matějovský zdravě sebevědomě.

Program závodního víkendu ETCC na Slovakiaringu:
Sobota 27. dubna:
11.15 h trénink
14.45 kvalifikace
Neděle 28. dubna:
8.15 warmup
11.35 h 1. závod
12.40 h 2. závod.
Livetiming je možné sledovat na stránkách mstworld.com.
Záznam obou závodů bude možné sledovat v úterý 30. dubna ve 14 h na TV Eurosport 2.

S Pragou by chtěl závodit

Na Slovakiaringu u Bratislavy pak usedl i za volant superspeciálu Praga. „Testování s Pragou bylo velmi zajímavé. Je to vůz úplně jiné koncepce než BMW. Příjemně mne překvapily brzdy i aerodynamika vozu a moc se mi hodili moje dřívější zkušenosti s vozem Audi DTM. Uvažujeme, že bychom v budoucnu jeli s tímto vozem i závod,“ prozradil Michal Matějovský.

Ten nezahálí ani jako testovací jezdec Buggyry. Závěrečnou fázi přípravy na blížící se evropský šampionát tahačů v minulých dnech na mosteckém okruhu. Kromě lídra týmu Davida Vršeckého se na okruhu představili také Michal Matějovský a Rus Juri Jegorov. S přechodem mezi cestovními vozy a tahači nemá Matějovský problém. S Buggyrou se představil už loni na Evropském poháru právě v Mostě.

„Auto je v pohodě, zase jsem se někam posunul. Jel jsem i na Davidově speciálu, ve srovnání s tím loňským jsem se cítil přece jen o něco lépe. Soustředil jsem se zejména na techniku brždění a právě tam se mi zdá, že jsme udělali největší pokrok. Dokazují to také údaje z telemetrie. S výsledky testů jsem tak spokojen. Na voze i na technice jízdy však budeme pracovat dál. Do každého stroje se musím pocitově dostat a pak už to jde. Potřebuji hodně testovat, což by mělo letos vyjít,“ řekl po testech Matějovský.

Reklama

  Velká cena Číny - kvalifikace na sprint dnes 09 : 30
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint