Článek
Mezi 160 jezdci o víkendu budilo červené Ferrari Enoble Racing Teamu velkou pozornost. Málo kdo ale věděl, že vůbec není jisté, kdo bude mít navrch. Jestli Petr Vojáček nebo Ferrari o síle 540 koní. „Auto bylo připravené doslova na poslední chvíli. Neměl jsem ho vyzkoušené, nevěděl pořádně, co všechno dovede a hlavně, jak s ním zacházet. Tomu odpovídala příšerná první tréninková jízda. Vůbec jsem nedokázal využít jeho schopnosti. Dostal jsem ale patřičné instrukce a v dalším tréninku jsem na necelých šesti kilometrech zrychlil o 23 sekund, a pak o další dvě," prozradil Petr Vojáček svoje lapálie s červeným krasavcem.
Samotné závodní jízdy už nebyly tak „zajímavé". Ferrari poslouchalo jezdce a ten vyhrál třídu GT. „Byla by ostuda s tímhle autem nevyhrát. Ale vystupoval jsem z něj úplně propocený nejen kvůli horku. Vím také, že moje jízdy nebyly úplně ideální. Přeci jenom jsem měl k autu respekt," dodal Vojáček už s úsměvem. Druhý za ním skončil František Chaloupka s Nissanem 350.
Několikanásobný mistr republiky a držitel úctyhodné sbírky pohárů z evropského šampionátu však přiznal: „Roky nezastavím, peněz je stále méně a musím se starat o firmu. Není čas na pořádnou přípravu. Byl to můj poslední závod v kariéře. Jsem rád, že vítězný. Neříkám, že se ještě nesvezu, ale nevím, kdy to vyjde."
Syn skončil třetí
Syn Petra Vojáčka Lukáš startoval s Mitsubishi Lancer EVO VIII ve skupině A, v níž skončil třetí. „Startoval jsem tu poprvé od nepříjemné bouračky v polské Limanowé, kde se semnou utrhla krajnice vozovky a já spadl několik metrů pozadu ze stráně. Po opravě jsme před Dobšinou nestačili vůz otestovat. Snad se mi bude lépe dařit v příštím závodě v Německu," konstatoval Vojáček junior. Skupinu A s přehledem vyhrál český jezdec Jaromír Malý rovněž s Mitsubishi Lancer EVO VIII.
Absolutní prvenství patřilo formulovým vozům. Zvítězil Ital Simone Faggioli s monopostem Norma, nejlepším z českých jezdců byl bronzový Miloš Beneš s Osellou.