Hlavní obsah

Šampión hlásí přestup, Fulín se vydá za třetím titulem s novým vozem

Praha

Za volantem závodního Seatu už sedával a v sériích Supercopa a Eurocup s ním po tři roky úspěšně soutěžil. Teď se za něj obhájce primátu v Evropském poháru cestovních vozů a dvojnásobný vítěz tuzemské prestižní ankety Zlatý volant Petr Fulín vrací. „Samozřejmě že chci zase vyhrávat. Jezdit nejrychlejší kola, vítězit v trénincích, vyhrávat závody,“ netajil sedmatřicetiletý jezdec, když poprvé oficiálně představil nový vůz Seat Leon Cup Racer, s nímž letošní seriál FIA ETCC absolvuje.

Foto: vekraracingteam

Petr Fulín (vpravo) a legendární Sebastien Loeb.

Článek
Fotogalerie

Loňská sezóna pro něho dopadla skvostně, neboť obhajoba primátu v Evropském poháru cestovních vozů představovala velký úspěch.

„Fantastická sezóna, takže nebude vůbec snadné ji letos zopakovat. Už proto, že s novým autem se musím nejprve naučit zacházet a získat s ním potřebné zkušenosti. A také ho patřičně vyladit," doznával Fulín po návratu pod křídla španělské automobilky, jejíž české zastoupení se rozhodlo v rámci projektu „Seat Olé Motosport" podporovat automobilový sport i v tuzemsku.

Hezky poskládaná série

Fulín s okruhovým Leonem Cup Racer, pod jehož kapotou se skrývá dvoulitrový čtyřválec 2.0 TSI přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 330 koní, absolvuje pochopitelně letošní seriál Evropského poháru cestovních vozů, který zahrnuje celkem šest závodních víkendů.

Startuje během prvního květnového na maďarském Hungaroringu, pokračuje 20. a 21. června na Slovensku a o týden později na francouzském okruhu Pal Ricard. Po prázdninách pak bude mít pokračování v Brně (5. a 6. září), po čtrnácti dnech následuje belgický Zolder a finále je naplánováno na 10. a 11. října na italský okruh Pergussa.

„Letos je celá série hezky poskládaná, takže se těším na každý okruh. Na brněnský ale obzvlášť," přiznal Petr Fulín, podle něhož je boj o třetí primát v řadě s novým vozem reálný.

„Pokud auta zůstanou v současné konfiguraci, mohly by to být vyrovnané souboje a my jsme schopni bojovat i špičku v absolutním pořadí," je přesvědčen Fulín, který v loňském roce vyhrál sedm z deseti závodů ETCC a ve třech dalších se vždy dostal na stupně vítězů. I proto vyhrál naprosto suverénně, a protože druhý jezdec týmu Křenek Motorsport Michal Matějovský skon čil druhý, získali společně pro Českou republiku i pohár národů.

Nevydržel, alespoň do Mostu vyrazil

Nový okruhový vůz si Fulín samozřejmě ještě nestačil pořádně osahat. „Přivezli jsme ho v prosinci ze Španělska a vzhledem k počasí i výbavě, kterou jsme ještě chtěli, k tomu nebyla možnost. Přesto jsem nevydržel a vyrazil na mostecký okruh, kde jsem absolvoval alespoň deset kole. Funguje krásně, v mnohém je podobný Seatu Cupra, s nímž jsem tři roky jezdil," svěřoval se s prvními dojmy.

Na další zkušenosti si bude muset počkat, až počasí dovolí. „Na Slovakiaringu jsou každoročně lepší klimatické podmínky dřív, než u nás, takže bychom chtěli na přelomu února a března vyrazit tam, abychom začali auto testovat," plánuje Fulín.

Reklama

Související témata:
  Vítěz: L. Norris (McLaren) Velká cena Číny - kvalifikace na sprint Vítěz: L. Norris (McLaren) konec
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
  Velká cena Číny - sprint zítra 05 : 00
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
  Velká cena Číny - kvalifikace zítra 09 : 00
20240420T09 : 00:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace