Hlavní obsah

Bratři Klatovští pojedou GP na ledové ploché dráze, ale FIM Antonína nechtěla

Praha

Bratři Jan a Antonín Klatovští nakonec seriál Grand Prix na ledové ploché dráze pojedou. Rozhodla o tom komise Mezinárodní motocyklová federace (FIM), která sestavila startovní listinu na základě loňských výsledků a k nim přidala podle svého uvážení další borce s přihlédnutím k předkvalifikaci, protože kvalifikační závod se nejel, jelikož v rakouském St. Johannu nebyl k dispozici kvalitní led a náhradní lokalita se nenašla.

Foto: Pavel Fišer

Jan Klatovský skončil v loňském seriálu Grand Prix na ledové ploché dráze sedmý.

Článek

V šestnáctce vyvolených jsou i bratři Antonín a Jan Klatovští, ale jejich cesta mezi nejlepší nebylo jednoduchá. Jistotu měli jen tři nejlepší z minulého ročníku: Rusové Danil Ivanov, Dimitrij Koltakov a Dimitrij Chomicevič. Další z nejlepší desítky loňského mistrovství světa byli nasazeni do kvalifikace v St. Johannu. Mezi nimi byl i Jan Klatovský, který loni skončil sedmý. Jeho bratr Antonín loňskou sezónu vynechal, takže musel do předkvalifikace, která se jela ve švédském Strömsundu minulý víkend a skončil na třetím místě za Rakušanem Franzem Zornem a Rusem Vitalijem Chomicevičem.

Nominován byl po odstoupení Nizozemce

Jenže kvalifikace se v St. Johannu kvůli počasí nejela a nominaci do seriálu Grand Prix, z něhož vzejde mistr světa, vzala do rukou příslušná plochodrážní komise Mezinárodní motocyklové federace, v níž nemá Česko zastoupení.

A začaly se dít věci... Do GP nominovala kromě zmíněné ruské trojice dalších sedm borců z loňské první světové desítky, tedy i Jana Klatovského. Dál k nim přidala nejlepší ze Strömsundu, jenže nikoliv podle pořadí. Vynechala tak třetího Antonína Klatovského! Němci si prosadili třetího jezdce Hanse Webera, před Klatovským dostali přednost i Fin Mats Järf a René Stellingwerf z Nizozemska, kteří skončili také za českým plochodrážníkem. Ten byl zařazen až jako první náhradník.

„Nechápal jsem to. Vznesli jsme dotaz na FIM, jak je možné, že Tondu přeskočili tři jezdci, kteří skončili v kvalifikaci až za ním,“ odmítl nespravedlnost šéf české ploché dráhy Petr Moravec. Intervence Autoklubu ČR pomohla. Když totiž Stellingwerf oznámil, že seriál GP nepojede, okamžitě se ozvali Švédové, že by rádi zaujali jeho místo. Spravedlnosti však bylo učiněno zadost. Do šestnáctky vyvolených byl zařazen Antonín Klatovský. Oba bratři mají výbornou formu. Ve švédské plochodrážní lize patří k nejlepším, což je příjemné zjištění vzhledem k MS družstev.

Nejvíc pojede Rusů

Ve startovní listině je nejvíc Rusů, stabilně pět, šestý může startovat na divokou kartu národní federace, která pořádá jeden z pěti závodů GP. Stabilní patnáctka vypadá následovně a seřazena je podle startovních čísel: 1 Danil Ivanov, 2 Dimitrij Koltakov, 3 Dimitrij Chomicevič, 4 Igor Kononov (všichni Rusko), 5 Stefan Svensson (Švédsko), 6 Jan Klatovský (ČR), 7 Günther Bauer, 8 Stefan Pletschacher (oba Německo), 9 Per-Anders Lindström (Švédsko), 10 Franz Zorn (Rakousko), 11 Vitalij Chomicevič (Rusko), 12 Hans Webe (Německo), 13 Mats Järf (Finsko), 14 Antonín Klatovský (ČR), 15 Harald Simon (Rakousko), 16 divoká karta národní federace pořádající závody, 17 náhradník pořadatele, 18 náhradník pořadatele.

Seriál GP tvoří pět dvojzávodů a jede se ve čtyřech zemích:
31. 1. a 1. 2. Krasnogorsk (Rus.)
7. a 8. 2. Togliatti (Rus.)
14. a 15. 2. Almaty (Kaz.)
7. a 8. 3. Assen (Niz.)
14. a 15. 3. Inzell (Něm.)
ME jednotlivců: 21. a 22. 2. Luchovicy (Rus.)
MS družstev: 28. 2. a 1. 3. Berlín (Něm.)

Reklama