Hlavní obsah

Skvělý start do Evropy. Matějovský vyhrál na Hungaroringu

Lepší vstup do sezóny si devětadvacetiletý královehradecký jezdec Michal Matějovský ani nemohl přát. V úvodním závodě seriálu mistrovství Evropy cestovních automobilů FIA ETCC na Hungaroringu první nedělní závod vyhrál a ve druhém bral stříbro. Celkově se však ujal vedení v šampionátu.

Foto: Československý Motorsport.cz

Michal Matějovský s trofejí pro vítěze.

Článek
Fotogalerie

Matějovskému se povedla už sobotní kvalifikace a vybojoval si místo v první řadě startovního roštu. Se svým BMW 320si s pohonem zadních kol zajel nejrychlejší kolo za 1:57.391 minuty. Za sebou nechal ve výsledkové listině i soupeře ze silnější kategorie TC2T, tedy novější a obecně rychlejší generaci aut s turbem. „Do kvalifikace jsme nasadili dvě sady nových gum, přičemž na každé jsem zajel tři kola. Čas se opravdu povedl, přesto jsem se malinko trápil s nedotáčivostí," řekl po kvalifikaci.

Po úvodním propadu vybojoval první místo

Nedělní start do prvního závodu se mu za poměrně chladného počasí ale nevydařil a výhodnou pozici ztratil. V dalších kolech však uplatnil svoji zkušenost. Ještě před polovinou závodu se vrátil na druhé místo a bez zbytečného riskování, ale trpělivou a profesorskou jízdou se proboval na vedoucí pozici a vyhrál.

„Když se mi podařilo vrátit na druhé místo, už jsem jel na jistotu a hlídal si pouze soupeře ze své kategorie TC2. Snažil jsem se nedělat zbytečné chyby a nakonec se mi tato taktika vyplatila a závod jsem vyhrál," nabídl svůj pohled na první závodu Michal Matějovský.

Dostal ránu zezadu

Druhý nedělní závod byl hodně dramatický, nechyběly ani kolize a český pilot tak musel hodně riskovat, ale odměnou mu bylo druhé místo. „Hned za první zatáčkou mě do zadního nárazníku trefil kazašský závodník Alexander Artemyev. Dostal jsem smyk, auto se mi na trati roztočilo a zhasl motor. Během pár vteřin pak kolem mě prosvištělo celé závodní pole," přiblížil kritický okamžik Matějovský. Naštěstí se mu podařilo vůz opět nastartovat. Na velkou stíhací jízdu mu v tu chvíli zbývalo necelých 12 kol, tedy zhruba 50 kilometrů.

Jízdou na hranici rizika se mu stíhačka čela závodu nakonec podařila. Celým startovním polem se probil až na druhé místo, se ztrátou pouhých 22 setin sekundy na vítěze. „Musel jsem zabojovat. Důležité ale je, že mi to stačilo na celkové vítězství a tedy i průběžně první místo celého seriálu," oddechl si za cílem. Kazašský viník kolize byl sportovními komisaři po závodě potrestán za její způsobení.

„Celý závodní víkend nám vyšel na jedničku. Mám ohromnou radost. Vítězství v prvním závodě a přes kolizi na trati a neskutečnou stíhací jízdu až k druhé příčce ve druhém závodě mi zajistilo nejenom vítězství tady na Hungaroringu, ale také první místo v celkovém průběžném hodnocení. Lepší start do sezóny jsem si nemohl přát. Dík patří celému týmu Křenek Motorsport a zvlášť mojí manželce, která mi držela palce přímo na okruhu," liboval si po vy\dařeném startu do sezóny Michal Matějovský.

Druhý díl seriálu ME cestovních vozů se jede 21. června. 2015 na Slovakia Ringu. Následují 27. - 28. června. francouzský Le Castellet, 5. - 6. září se jede v Brně, o čtrnáct dní později v belgickém Zolderu a seriál se uzavře 10. - 11. října v italské Perguse.

Reklama