Článek
Páteční trénink ukázal, že Matějovský i jeho BMW 320si z dílen týmu Křenek Motorsport jsou ve výborné formě. „Malinko jsme si pohráli s nastavením vozu a nakonec jsme byli rychlejší než během srpnového testování," liboval si Matěšjovský.
Proháněl i silnější soupeře
Kvalifikaci podstatně ovlivnilo počasí. „Věděli jsme, že přijde déšť. Šlo o to, zajet alespoň trochu slušný čas ještě dříve, než začne pršet," vysvětloval Matějovský. Jak se ukázalo, musela na to stačit pouhá dvě rychlá kola. Podařilo se a další pole position ve skupině Super 2000 TC2 bylo realitou. Pak se totiž nebesa otevřela a seance byla po havárii jedné z fiest přerušena. Ani po jejím restartu vody neubylo.
Matějovský ušetřil díky přerušení sadu pneumatik a této výhody také patřičně využil. V první jízdě dokázal držet krok i se soupeři s výkonnějšími automobily silnější kategorie. Dlouho kroužil celkově pátý, ale suverénně vedl mezi vozy specifikace Super 2000 TC2. Když tři kola před cílem nuceně zvolnil vedoucí Gruzínec Davit Kajaia, posunul se na čtvrtou pozici, zatím své nejlepší absolutní umístění v této sezoně v absolutní klasifikaci. „Auto krásně fungovalo. Žádná velká dramata se tentokrát neodehrávala," pochvaloval si. Svým největším rivalům ve třídě Riklimu a Ibrahimu Okyayovi ujel o bezmála půl minuty.
Soupeřům nedal šanci
Druhý závod sliboval pořádný nervák. Ve třetí řadě na roštu stojící Matějovský (nastupuje se v opačném pořadí) do něj nastupoval s vědomím, že v úvodu bude Rikliho stíhat a naopak za zády si poveze trio nejsilnějších seatů, řízených Matejem Homolou, Dušanem Borkovičem a stájovým kolegou Petrem Fulínem.
Taktika byla jasná. „Hlavně přežít," prohlásil s úsměvem Matějovský. „Domluvili jsme se, že nejdůležitější bude zachovat si chladnou hlavu a nepouštět se do příliš riskantních blokací. Přesto to byla prvních pět kol pořádná mela. Fantasticky jsem si zazávodil. Drželi jsme se v chumlu, o kontakty nebyla nouze, ale všechno se odehrávalo stoprocentně férově."
A pak přišel klíčový okamžik: „Využil jsem toho, že rychlejší auta předjížděla Rikliho. Připravil jsem si útok a v šikaně za horizontem se před něj protlačil." Potom se situace přece jen uklidnila a závodník z Hradce Králové byl odmávnut jako šestý celkově, ale první ve své kategorii, opět s úctyhodným náskokem před svým švýcarským sokem.
„Chci poděkovat celému týmu za práci, kterou odvedl. To není myšleno jako fráze. Vůz byl skutečně nastaven naprosto perfektně a i díky tomu se mně víkend tak vydařil," uzavřel své ohlédnutí za belgickou epizodou ETCC Michal Matějovský.
Výsledky kategorie Super 2000 TC2 |
---|
Bodovaná kvalifikace: |
1. Matějovský (ČR, BMW 320si) |
2. Okyay (Tur., BMW 320si) |
3. Conrad (Švýc., Honda Civic FD) |
I. závod: |
1. Matějovský |
2. Okyay |
3. Rikli (Švýc, Honda Civic FD), |
II. závod: |
1. Matějovský |
2. Rikli |
3. Conrad |
Průběžně (po 8 z 10 závodů): |
1. Matějovský 111 b. |
2. Rikli 84 |
3. Okyay 60 |