Hlavní obsah

Matějovský v dramatickém posledním závodě potvrdil titul mistra Evropy

Praha

Český jezdec Michal Matějovský oslaví poslední říjnový den třicáté narozeniny. Dal si k nim nejlepší dárek, jaký mohl. O víkendu na okruhu v sicilské Perguse vybojoval s vozem BMW 320si v týmu Křenek Motorsport titul mistra Evropy na okruzích v seriálu FIA ETCC v kategorii Super 2000 TC2.

Foto: www.matejovsky.cz

Michal Matějovský na okruhu v italské Perguse.

Článek
Fotogalerie

„Je to nádherný pocit. Užívám si to, i když mi teprve dochází, co se mi podařilo. Ale byl to nejtěžší závod v sezóně, což mě ani ve snu nenapadlo, protože jsem měl před posledním závodem velký bodový náskok. Tady se ale rozdával dvojnásobný počet bodů a soupeři cítili šanci," říkal už spokojeně v rozhovoru pro Sport.cz a Právo.

Rána zezadu a poškozený vůz

Na Sicílii dorazil s virózou, která ho trochu limitovala. To však nebyl největší problém. „V sobotu byly na programu tréninky, jenže dopoledne byly zrušeny kvůli bouři a průtrži mračen. Začalo se odpoledne. Když jsem se vrátil do boxů po prvním svezení a znovu jel na trať, sestřelil mě v boxové uličce jeden ze soupeřů. Mechanici zjistili, že je poškozená zadní náprava a zničený jeden tlumič. Kluci makali perfektně, ale museli si půjčit od jiného týmu jeden tlumič. Ten navíc úplně nepasoval, ale zvládli to. Jenže jsem měl odjetých šest kol a auto nebylo nastavené. Něco takového nás za celou sezónu nepotkalo," přiznal Matějovský.

Ze soboty na neděli neprožil příjemnou noc. „Nejprve nás čekala kvalifikace. Pro ten den jsem měl jediný cíl - dojet a bodovat! Mechanici ale předváděli zázraky. V kvalifikaci jsem skončil druhý za největším rivalem Švýcarem Peterem Riklim. Mechanici auto nastavili v rámci možností. V první závodní jízdě jsem skončil znovu druhý za Riklim a bylo hotovo! V tu chvíli ztrácel 21 bodů, což v poslední jízdě už nemohl dohonit," liboval si Matějovský.

Vyrovnal tátu

Poslední jízdu ale nechtěl brát jako „čestné kolečko." Ve všech dosavadních jedenácti závodech sezóny skončil na stupních vítězů. Většinou na nejvyšším. Bilanci si nechtěl pokazit. „Šel jsem do toho s cílem nepokazit si jako nový mistr Evropy renomé. V poslední jízdě byl znovu nejlepší Rikli, ale dojel jsem za ním a potvrdil titul. Porazil jsem ho o patnáct bodů," liboval si český pilot.

Poslední závod byl ten nejtěžší. „Nejlepší byly Brno a Slovensko. Povedly se i další, ale ty dva řadím nejvýš. Byla to nejkrásnější sezóna s báječným vrcholem. Teď se těším na odpočinek a chci se věnovat rodině. Posledního října mi bude třicet. Lepší dárek jsem si dát nemohl," usmíval se.

V roce 2001 vybojoval jeho otec Stanislav Matějovský titul mistra Evropy v tahačích na okruzích s Tatrou Jamal... „Táta se mi nikdy nesmál, že nemám titul, ale říkal, že on je už dlouho jediný v rodině, který ho získal. Snažil se mě motivovat. Tak jsem ho konečně dorovnal. Patří mu velký dík, celý život mi pomáhá. Stejně tak patří dík týmu Křenek Motorsport, je to báječná parta, ale i rodině a všem, kdo nás podporovali," rozloučil se nový český mistr Evropy Michal Matějovský.

Výsledky
Bodovaná kvalifikace:
1. Peter Rikli (Švýcarsko, Honda Civic FD)
2. Michal Matějovský (Česko, BMW 320si)
3. Ibrahim Okyay (Turecko, BMW 320si)
První závod:
1. Rikli
2. Matějovský
3. Okyay
Druhý závod:
1. Rikli
2. Matějovský
3. Okyay.
Konečné pořadí
1. Matějovský 147 bodů
2. Rikli 130
3. Okyay 86

Reklama