Článek
"Le Mans jen jednou za rok je málo! Mělo by se to jet každé tři týdny," žertoval nadšený Alonso. Vyhlídky jeho týmu se přitom v sobotu pozdě večer zkomplikovaly poté, co Buemi dostal penalizaci za překročení rychlosti v ochranné zóně. Alonso ale během noci dokázal manko opět smazat a připravil Nakadžimovi pozici, aby v neděli mohl soupeře předjet.
"V noci jsem se cítil skvěle. Ani nevím jak, ale podařilo se mi, aby pneumatiky i v nižších teplotách správně pracovaly. Měli jsme dobrou rychlost a měl jsem i štěstí na provoz," dodal šestatřicetiletý rodák z Ovieda.
Alonso dokázal v Le Mans uspět jako první nováček v historii, s týmem navíc vybojoval i pole position. Toyota vytrvalostní klasiku vyhrála při svém 20. startu jako druhá japonská automobilka po Mazdě. V letošním ročníku ale startovala jako jediný tovární tým, vítěz poslední tří sezon Porsche tentokrát závod vynechalo.
K získání vysněné trojkoruny chybí Alonsovi jen triumf v závodě Indy 500. Ve Velké ceně Monaka F1, která prestižní kolekci doplňuje, už Španěl vyhrál v letech 2006 a 2007. Na proslulém oválu v Indianapolis Alonso startoval poprvé v kariéře vloni, zradil ho ale motor a musel odstoupit.
Trojkorunu v tradiční podobě s triumfy v Monaku, Le Mans a Indianapolis získal dosud jen britský jezdec Graham Hill. Završil ji prvenstvím v Le Mans v roce 1972.
Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans: |
---|
1. Buemi, Nakadžima, Alonso (Švýc., Jap., Šp./Toyota TS050 - Hybrid) 388 kol |
2. Conway, Kobajaši, López (Brit., Jap., Arg./Toyota TS050 - Hybrid) -2 kola |
3. Laurent, Beche, Menezes (Fr., Švýc., USA/Rebellion R13 - Gibson) -12 kol |