Rubriky:

Rallye

Benjamínci na Dakaru chtějí vidět Růžové jezero

19. prosince 2006 09:14 - PRAHA

Premiérový start na nejtěžší maratónské soutěži světa, Rallye Dakar, čeká na českou posádku Miroslav Zapletal-Miloslav Janáček. Borci týmu offroadsport.cz se na slavnou pouštní rallye v lednu vydají se strojem Mitsubishi Pajero a jejich jediným cílem je vidět Růžové jezero v cílovém městě v pozici závodníků.

"Teoreticky to máme zmáknuté perfektně," směje se navigátor Miloslav Janáček. "Jenže podmínky, které nás čekají v Africe, nikde v Evropě v písku nenasimulujete. Stejně tak složité je to s itinerářem. Ale věřím, že se rychle přizpůsobíme dakarským zvyklostem," přemítá Janáček.

Čtyřicetiletý Zapletal stejně jako dvaatřicetiletý Janáček mají s maratónskými soutěžemi řadu zkušeností. Pilot Pajera během minulých čtyř let posbíral řadu vítězných vavřínů v evropských závodech cross country se strojem Suzuki Jimny. "Ale s výhledem na africké dobrodružství jsme letos přesedlali na dieselové Pajero upravené pro skupinu T1. Záměrně jsme si vybrali tenhle stroj, protože jsme schopni si auto sami připravit a z minulých let máme zkušenost, že pravidelně dojíždí do cíle," vysvětluje Zapletal.

Sám byl ať už jako divák, či účastník v doprovodném voze na Rallye Dakar šestkrát. "Nemám obavy z techniky, ale nevím, co se mnou udělá tolik kilometrů a s tím spojené vypětí v závodní podobě," krčí rameny Zapletal, jenž se může pochlubit titulem českého šampióna v cross country za letošní rok.

Rozhodnou maratóny

A s jakými ambicemi soukromý tým 6. ledna v Lisabonu vyrazí vstříc věhlasné soutěži čítající deset tisíc kilometrů? "Naším vítězstvím je, že budeme na startu. Za účastí je obrovský kus práce," říká Janáček. "Světová špička je na hony vzdálená. Ale i ti nejlepší dělají chyby. Náš úkol zní: být připraven a přehmaty továrních pilotů využít," přemítá Zapletal. "Na absolutní elitu nemáme, ale špičku evropských soukromých týmů stíhat můžeme," myslí si Janáček.

"Rozhodující budou maratónské etapy, kdy se dvakrát po sobě jede přes 600 kilometrů. Každopádně největší úspěch bude, když uvidíme Růžové jezero v cílovém městě," tvrdí Zapletal.

Naznačuje, že oba borci chtějí posbírat hlavně zkušenosti. K dispozici budou mít asistenční kamión, a tak by se z trasy neradi vraceli předčasně. "Máme před sebou dlouhodobější vizi. Nechceme, aby šlo o výstřel do tmy. Za rok bychom rádi měli na startu dva soutěžní vozy," vysvětluje strategii navigátor Janáček za souhlasného přikyvování Zapletala.

Radek Malina, Právo

Zrušit